Inne
: Wnętrze - jakość wykonania plastików, spasowania. Fotel skórzany po 330 tyś km dalej się nie przetarł.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: To co widzicie w opiniach... Alternator, parownik, pobór oleju...
4,0
Całokształt
Posiadam wersje GTS, generalnie samochód na pierwszy rzut oka prezentuje się świetnie, ale im dalej w las tym więcej problemów. Czytajcie niżej to zobaczycie o co chodzi, warto się upewnić przed zakupem. Vectra to taki samochód w którym się zakochacie, a jak coś się spierdoli to będziecie jej nienawidzić. Całe szczęście części nie są drogie, lecz jeśli ktoś chce mieć święty spokój to Viki nie jest dla niego. :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Vectra jaką posiadam ma silnik z instalacją gazową. Po upływie 330 tyś km (lub więcej, nie wiadomo ile miała za granicą) silnik generalnie pracuje równo. Prawdopodobnie mój egzemplarz nie miał wymienionego rozrządu, a dalej go nie słychać. Niestety vectra bierze olej i to w gigantycznych ilościach - 1L na ok 700 km. Co ciekawe UPG wykluczone, więc nie wiem co to za temat...
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5 biegowa, jak dla mnie w aucie, który ma tyle koni i aż kusi polecieć w trasę to nieporozumienie. Podczas jazdy ok 140km/h zaczyna się robić głośno, bo obroty już ponad 3500. Brakuje tej 6stki. Biegi wchodzą raczej precyzyjnie, ale trzeba używać więcej siły. Tak to jakoś opornie działa, do sprzęgła również przyda się dużo siły.
3,0
Układ jezdny
Myślę, że jest okej, prowadzi się pewnie, przy większych przebiegach sprawdźcie maglownicę i zawias z przodu, bo niestety nie jest to mały wydatek. Nie ma nic tak bardzo wkurwiająceego w tym samochodzie jak się wpadnie w jakąś dziurę, Vectra jest mega twarda, a każda dziura jest dosyć słyszalna w środku.
3,0
Karoseria
Zapewne gdyby nie miał żadnej przygody to blacha byłaby lepsza niż w moim egzemplarzu, ale nie jest źle. Bardzo ładny lakier, może rdzewieć pokrywa bagażnika. WAŻNE: SPRAWDZCIE CZY W EGZEMPLARZU SIE NIE LEJE WODA DO BAGAŻNIKA BO SĄ FABRYCZNE MIKRO PĘKNIECIA BLACH NA ŁĄCZENIACH.
Komfort
5,0
Widoczność
Elegancko, duże auto, wszystko pięknie widać. Nie mniej jednak polecam zamontować czujniki cofania, bo ciężko ocenić kiedy auto się kończy.
3,0
Ergonomia
Nie mam zdania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę grzeje, w lato chłodzi, jest wydajnie. Choć w moim przypadku miałem wydatek pod tytułem wymiana parownika. Co ciekawe chłodnica w moim egzemplarzu jest oryginalna - trwały element
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie, dosyć dużo miejsca na przodzie. Z tyłu mogłoby być więcej tego miejsca, myślę, że osoba powyżej 185 cm może mieć problem z wygodą.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje cicho jak dostanie dobry olej, natomiast jeśli ktoś oczekuje ciszy podczas jazdy ponad 140km/h to się rozczaruje. Robi się uciążliwie przez pracę silnika na wysokich obrotach i skrzynię. Uszczelki w drzwiach są mega dobrze spasowane także szum powietrza jest bardzo słabo odczuwalny - tu plus. Do 140km/h jest przyzwoicie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak coś się nie spierdoli to super, ale niestety w tych samochodach lubi się coś co jakiś czas odezwać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Vectre mozna kupić teraz za dobre pieniądze i oferuje dosyć dużo - podgrzewane stołki, klima dwustrefowa itd. Wnetrze jest dobrze spasowane, miekkie tworzywa, taka stara dobra motoryzacja.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi są właśnie tą szpilka która tak irytuje w Vectrze, tu strzela ogranicznik w drzwiach, tu co jakiś czas check engine sie pojawia i znika. Kilka lat temu myślę, że był to dobry wybór, ale teraz vectry to dużo egzemplarzy zmęczonych, które mogą mieć problemy z jakimiś wkurzającymi pierdołami.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak drobiazgi, jak ktoś chce mieć swiety spokoj to na pewno nie z Oplem, tu Ci wykurwi alternator, tu rozdupi parownik. Trzeba mieć dużą cierpliwość do opla.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
[l/100km]