Szukałem auta 8 miesięcy, zasięg-cała polska, szukałem vovlo, a znalazłem Opla. Nie zawiodłem się. Choć auto kupiłem od handlarza, to samochód sprawdzałem kilka razy, łącznie z rzeczoznawcą motoryzacyjnym. Efekt? autko jest w stanie salonowym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.2 147KM hm... duża pojemność, ale gabaryty też niemałe. Lubi wypić zwłaszcza, gdy poniesie nas fantazja. Głośność? spora, mogłoby być zdecydowanie lepiej. Branie oleju? nie zauważyłem nadmiernego, więc na słowa "ten silnik lubi olej" nie mogę ich potwierdzić. Jeśli nie mamy zapędów street racerów to zdecydowanie wystarczająca jednostka i w miasto i w trase.
5,0
Skrzynia biegów
5 stopniowa, działa bez zarzutów. Nie mam z nią problemów.
4,0
Układ jezdny
Dobry, ale nie doskonały. Kwestia wymagań. Nie reaguje tak jak w Ferrari, ale też nie zamula jak w Żuku. Promień skrętu? mam porównanie z Volvo v40 I- Opel bije Volvo na głowę w kwestii układu jezdnego, zwłaszcza biorąc pod uwagę promień skrętu. Manewry w mieście nie będą sprawiać problemów wprawnemu kierowcy.
PS
Uwaga przy cofaniu, widoczność słaba przez wysoko położoną szybę, a buda jest spora. Radzę się nie zagapić.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przednia i boczna-bez uwag. Natomiast manewr cofania wymaga skupienia i wyczucia bryły samochodu. W wersji GTS mamy dodatkowa parę szyb co pomaga, aby wyeliminować martwe pole przy zmianie pasa ruchu. Lepiej czasami się obrócić i zerknąć, ponieważ mamy taką możliwość. Właściciele sedanów-uważajcie.
4,0
Ergonomia
Bryła toporna, ale mimo wszystko interesująca. Ostro zakończona, bez obłudy można przyznać, że buda przypomina bardziej prostokąt niż owal. Na próżno szukać tu opływowych wykończeń(w wersji GTS opadająca linia dachu +). Środek? w stylu bryły auta, kanciasty i ścięty. Raczej ostro zakończone elementy niż opływowe kształty. Spasowanie elementów? mogłoby być zdecydowanie lepiej, plastiki okropnej jakości, tutaj konkurencja wygrywa.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kto miał styczność z Vectrą C wie jakie schody prowadzą do ustawienia klimatyzacji, ogrzewania itd. Zdecydowanie zbyt skomplikowane, fatalne rozwiązanie, ustawienia komputera pokładowego nie należą do prostych, nie polecam "bawić się" podczas jazdy. Pokrętło czasem płata figle i zamiast nadmuchu 2 ustawi nam 7(taki defekt czasem się zdarza).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wysoki, postawny mężczyzna znajdzie dla siebie miejsce z przodu jak i z tyłu. Opadająca linia dachu może trochę utrudnić sprawę, ale to nie Porsche 911... Jeśli masz 190cm wzrostu, będziesz czuł się dobrze.
PS
Jeśli macie długie nogi, czasem kolanem jesteście w stanie opuścić szybę pasażera z powodu ustawienia pod kątem panelu sterującego szybami.
2,0
Wyciszenie
Mogłoby być zdecydowanie lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży silnik, więc obserwujmy ceny paliw i porównujmy. Jeśli chodzi o części, zamienników jest ogrom więc i z tym nie będzie problemów. Na ważnych częściach proponuję jednak nie oszczędzać.
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej cenie ciężko jest znaleźć samochód o takich wymiarach, takim wyposażeniu i w takiej cenie. Masz GTSa? już sama świadomość poprawia humor, co idzie w parze z estetyką, warto mimo braku fajerwerków.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wycierają się okleiny rączek z drzwi-fatalny materiał, bubel najwyższych lotów.Potencjometr klimatyzacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja nie mam żadnych. Ale uwaga na zawieszenie, i kierunkowskazy- są elektroniczne więc w przypadku awarii(potrafią zwariować) raczej będziemy rozmawiać z elektrykiem samochodowym niż z mechanikiem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 ECOTEC 147KM 108kW
[l/100km]