Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Hatchback

a.zawodny@interia.pl, 14 lat temu
Silnik 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : To auto jest po prostu piękne. Widać ze księgowi ustąpili specom od designu do tego ten powalający na kolana lakier (niebieski ultra) w zależności od oświetlenia mieniący się od granatu przechodzącego w czerń po bardzo ostry niebieski.
5,0
Całokształt
Auto świetne polecam każdemu zarówno do celów rodzinnych jak i do jazdy w pojedynkę lub we dwoje. Ogromny bagażnik zabierze wszystko co tylko uznasz za potrzebne i jeszcze zostanie miejsce. Wbrew pozorom nie tak łatwo wykorzystać ponad 500 litrów ustawnego bagażnika, i te pojemne schowki które zmieszczą wszystko co akurat chcesz mieć pod ręką.
Wrażenia
5,0
Silnik
1,8 i 140 koników moc w sam raz do tego autka do tego jest niesamowicie elastyczny
4,0
Skrzynia biegów
Mimo ze to nowe auto skrzynia ma pewne luzy nigdy skrzynie tego producenta nie należały do niesamowicie precyzyjnych, tak by mi to nie przeszkadzało gdyby nie to ze równolegle użytkuje auto z najprecyzyjniejszą skrzynią dostępną szerszej rzeszy kierowców czyli skrzynią VW
5,0
Układ jezdny
Auto zawsze przewidywalne nigdy nie zaskakuje kierowcy nawet w sytuacjach ekstremalnych auto jest do opanowania. Miałem się o tym okazje przekonać gdy na niemieckiej autostradzie nagle z auta jadącego sąsiednim pasem spadł rower tylko szybkie omijanie uratowało mnie przed zderzeniem i spowodowaniem karambolu na autostradzie a prędkość wyniosła ok 180-190 km/h czyli sporo.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest świetnie do tego duże lusterka boczne . Gdy się właściwie ustawi fotel to nawet widać dokładnie gdzie kończy się maska i przednie lampy.niestety tylna szyba mimo ze duża to przez to pochylenie w zasadzie kierowcy pozostaje malutki pasek przez płaską dalszą cześć klapy nie widać gdzie kończy się auto ale jest na to sposób można założyć spoiler ale wtedy zobaczymy gdzie się auto kończy ale w zasadzie nic więcej. Jedyny ratunek to czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Nad ergonomią popracowali. Wszystkie przyciski i pokrętła są dokładnie tam gdzie się ich spodziewamy jedno co do dźwignia kierunkowskazów która zawsze pozostaje w miejscu początkowym ale do tego można się przyzwyczaić a nawet uznać to za zaletę gdyż nie słychać dodatkowo tych zatrzasków gdy się włącza i wyłącza kierunkowskaz. No i te nieszczęsne awaryjne VW i inni przyzwyczaili nas że przycisk znajduje się na górze, na środku deski rozdzielczej pomiędzy kratkami wentylacyjnymi Opel umieścił go lepiej zamiast go szukać znajduje się przy prawym kolanie kierowcy oczywiście na panelu środkowym ale przynajmniej nie trzeba go daleko szukać i co równie ważne jest bardzo duży.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki klimatyzacji nie ma jakichkolwiek problemów z wentylacją i temperaturą zimą przy -25 stopniach na zewnątrz wentylacja potrzebowała ok 3 km jazdy by w aucie było +19 stopni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest wielka do tego mimo ciemnej tapicerki dzięki ogromnym powierzchniom szyb i desce rozdzielczej w odcieniach szarości i grafitu zamiast czerni w aucie jest zawsze jasno co dodatkowo wzmaga wrażenie przestronności a kabina pasażerka ma podłogę o wymiarach 2,7x1,9 metrów kwadratowych także jak pokój w mieszkaniu. Odnośnie miejsca kierowcy się rozpisałem w dziale ergonomia wiec nie będę się powtarzał
5,0
Wyciszenie
W aucie jest zawsze cicho na zewnątrz może się odbywać koncert kapeli rockowej a w aucie będzie on ledwo słyszalny, silnik nawet na wysokich obrotach nie jest mocno dokuczliwy a gdy prędkość obrotowa wzrasta to przy ok 4 tys obrotów reaguje fabryczne aucie i automatycznie minimalnie podgłaśnia sprzęt grający w aucie umiejętnie maskując dźwięki silnika
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na ten segment i silnik mieści się w średnich dla segmentu. Ceny części do niskich nie należą ale to przecież klasa wyższa więc i materiały inne. Przeglądy jak to w Oplu śmiesznie niskie
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione z końcówki produkcji jako fabrycznie nowy zaoferowany w bardzo korzystna ceni niecałe 70 tysięcy za auto klasy średniej z bardzo bogatym wyposażeniem i to jeszcze tak znanej marki jak Opel.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nic nie zawiodło a to co wymieniałem to nie wina auta czy słabej jakości części a usterki powstałe na skutek kamieni i innych zjawisk na naszych drogach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nic nie zawiodło i oby tak pozostało jak najdłużej nie na darmo ten silnik został nazwany najlepszym w klasie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Hatchback 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
8,4
l/100km
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Hatchback