Inne
: Całokształt. Wdzieczny osiołek roboczy, o nic nie prosi a wiernie służy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: wypryski rdzy w miejscach gdzie byla naprawa blacharska
4,0
Całokształt
Dobre i tanie auto. Znalazlem zadbany egzemplarz i od 5 lat i ponad 80 tkm chodzi bezawaryjnie. Troche zaczyna rdzewiec ale w stopniu niewielkim. VB po 1999 roku czyli po liftingu to dobre auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Spala mało ale ma dużą turbodziurę. Normalna jazda dopiero powyżej 1800 obr/min, wcześniej zamula. Poza tym żadnych awarii od ponad 80 tkm. Wymaga wyrobienia techniki.
3,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie trochę za dluga ale do tego można się nprzyzwyczaic, niska ocena ze względu na dość duza sile konieczna do zmiany przelozen
4,0
Układ jezdny
Trzyma się bardzo dobrze. Przyjemnie sprężyste ale nie bardzo twarde. Dla mnie w sam raz. Trwałość ok, jak robisz na dobrych częściach a one na szczęście nie sa drogie
Komfort
4,0
Widoczność
Cofanie sedanem to jak cofanie sedanem. Trzeba nauczyć się gdzie się konczy tyl i tyle. Poza tym ok
5,0
Ergonomia
W wersji z klimatronem i sterowanie radio w kierownicy jest super.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie dość długo się nagrzewa jak każdy diesel. Poza tym ok, w zimie grzeje super a latem wydajnie chlodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny 2+2 jest idealna.
3,0
Wyciszenie
Slabe wyciszenie silnika. Poza tym dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało, koszty serwisu niskie, części tanie,
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez pieć lat z drobnych usterek to spalila się zarowka w licznikach. Poza tym nie mam co pisać w tej rubryce.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 200tkm skończyły się szczotki w alternatorze ale do domku dojechał. Przy 220 tkm padła 1 świeca żarowa wiec wymieniłem komplet. Poza tym brak awarii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
[l/100km]