Karoseria
: Żadnej korozji, a jest to już dziesięcioletnie auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: stuki w tylnym zawieszeniu
Silnik
: bez przerwy coś się psuje
Układ elektryczny
: kontorlki, kontrolki, kontrolki
3,0
Całokształt
Auto nie jest drogie w utrzymaniu, ma bardzo atrakcyjny wygląd i niewiele pali. Jeżeli komuś zależy, aby mieć oszczędny i przestronny samochód - Vectra jest idealna. Jeżeli ktoś chce mieć spokojną głowę i jeździć nią sobie od przeglądu do przeglądu - to nie jest odpowiedni dla niego samochód. Potwornie irytujące są drobne, pojawiające się ciągle usterki. Dla pasjonatów. Kolejnym argumentem na nie stała się ostatnio duża liczba tych aut w posiadaniu chłopaków z grubymi karkami na prowincji (Vectra zajmuje drugie miejsce po BMW) - a bycie utożsamianym z takimi typami...
Wrażenia
3,0
Silnik
Auto zaczyna przyspieszać dopiero po porzekroczeniu 1800 obrotów i ciągnie do 2500, potem już tylko głośniej pracuje bez przyspieszania. Mało dynamiczne z potężną turbo-dziurą.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez haczeń, a biegi wrzuca się intuicyjnie - same wskakują kolejne przełożenia. Wadą jest dość długi drążek dźwigni zmiany biegów uniemożliwiający dynamiczne zmienianie biegów.
2,0
Układ jezdny
Auto ma zdecydowanie z miękkie zawieszenie - buja jak amerykański krążownik szos. Ponadto stuka tylne zawieszenie i bardzo szybko zużywają się gumowe elementy zawieszenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu jest w porządku. Widoczność na boki ograniczają masywne słupki. Lusterka boczne wyglądają bardzo ładnie niestety to ich jedyna zaleta - są tak małe, że prawie nic przez nie nie widać.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i na swoim miejscu. Nie ma się do czego przyczepić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wystarczy kilka kropel deszczu i zaparowują wszystkie szyby. Nawet przy włączonej klimatyzacji i maksymalnym nawiewie potrzeba kilku minut do odparowania (i to tylko szyb z przodu).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z zewnątrz auto wydaje się większe. Brakuje miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Duży plus za wielki bagażnik.
2,0
Wyciszenie
Silnik słychać dość wyraźnie nawet na wolnych obrotach. Powyżej 100 km/h dźwięk silnika dobiega już w stopniu uciążliwym. Powyżej 120 km/h nie da się rozmawiać normalnym głosem, a z zewnątrz przenika świst powietrza. Jeżeli jedziemy po wyboistej drodze i do hałasów silnika i opływającego powietrza dołączy się tylne zawieszenie jest już nie do wytrzymania. Zdecydowanie za słabo wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To mocna strona tego auta. Za każdym razem wizyta przy dystrybutorze miło zaskakuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Używaną Vectrę można kupić za naprawdę symboliczne pieniądze, spalanie tylko doda jej atrakcyjności, ze znalezieniem części też nie ma problemu i nie są przesadnie drogie.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko co ma w sobie jakąś kontrolkę przestaje co jakiś czas działać, a potem znów działa. Wsiadając rano do samochodu mam pewność, że przez noc coś wysiadło. Ponadto trzeczsząca tapicerka. Szybsze przejechanie przez tory tramwajowe oznacza za każdym razem zapalenie kontrolki od poduszek powietrznych (ta niestety nie chce gasnąć sama i każdorazowo kończy się to w serwisie - 160 zł). Ekran wyświetlacza - więcej pikseli nie działa niż działa. Odklejona podsufitka. Mogę tak jeszcze dłuuugo. To zdecydowanie najsłabsza strona Vectry.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwa lata używania - pompa podciśnieniowa, serwo hamulca, przepływomierz, zawór recyrkulacji spalin,termostat, czujnik od klimatyzacji (włącza się wiatrak od chłodnicy i pracuje dopóki nie wyładuje akumulatora)...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
[l/100km]