Auto ladnie sie starzeje. Zachowuje ladna linie na tle innych aut. Dosc dobry komfort podrozy. Niestety w moim 10 letnim modelu widac juz male slady rdzy na blotnikach z tylu i we wnetrzu przy tylnych drzwiach. W oplu to standard. Jezeli masz auto z malym przebiegiem (do 150.000) bedziesz zadwolony. Do 300.000 mozna spokojnie jezdzic. Pozniej juz nie polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
82 KM nie pozwala na dynamiczna jazde, ale po zafundowaniu nowej mapy wtrysku uzyskujemy juz 105. Wtedy mozna dopiero jezdzic a nie sie wozic.
3,0
Skrzynia biegów
Po ostrym wysilku z ciezka przyczepa istnieja pewne trudnosci z wlaczaniem 1 biegu. Po 2 dniach ustepuja.
4,0
Układ jezdny
Niskie koszty naprawy i remontu. Np. 4 amortyzatory Sachs i sprzezyny to koszt rzedu 1100 zl. Samochod dosc twardy, nigdy nie bedzie tak miekki jak francuz.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Dla osob o dosc pokaznym wzroscie (pow. 190 cm) wystepuja problemy z przestrzenia na nogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim modelu dosc klopotliwa okazala sie wymiana chlodnicy do Klimy, no i oczywiscie wysoki koszt.
Klima bardzo wydajna. w najgorszy upal zapewnia odpowiednia temperature wnetrza.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Malo miejsca dla kierowcy.
4,0
Wyciszenie
W moim dieslu do kabiny dochodza tylko ciche pomruki silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to niestety silnik tdi VW. W Passacie spokojnie mozna uzyskac srednie spalanie na poziomie 5,3 l/100 km. Niestety w oplu jest to niemozliwe.
Trzeba sie zadowolic srednim spalaniem
na poziomie 6,2 l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za umiarkowane pieniadze mozna nabyc niezly egzemplarz. Gdyby nie ta rdza ...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo wrazliwy uklad Airbag na roznego rodzaju zmiany opornosci.
Niefortunnie polozona wiazka kabli pod fotelem kierowcy. Przepalajace sie zarowki od podswietlenia deski.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pompa wtryskowa w tym modelu to dramat. Wymienilem juz jedna. Zakup nowej w rozsadnych pieniadzach to prawdziwy cud. Jak sie dowiedzialem od opla byl to bardzo nieudany prototyp pompy. Jezeli podczas jazdy probnej auto nie przekracza 3000 obrotow, bo pozniej silnik przelacza sie w tryb awaryjny i nie ciagnie, to nigdy nie kupuj takiego wozka. Niewazne co mowi sprzedawca. Pompa trup. Wymiana ? 2500-3500 pln.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DI 16V 82KM 60kW
[l/100km]