Inne
: Naszczęście Vectra niczym mnie nie zaskoczyła.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Utrata mocy/ nie działające turbo - dwukrotnie był to nieszczelny wąż dolotu powietrza, mechanik wziął stówe za grzebaninę, a Bosch Service zdiagnozował usterkę jako uszkodzony recylkulator spalin - naprawa ok. 1500 zł.
4,0
Całokształt
Auto komfortowe, bardzo miłe w prowadzeniu. Silnik 2,0 DTH 16V w miarę ekonomiczny, a potrafi dostarczyć miłych wrażeń.
Model polecam z czystym sumieniem. Przed zakupem warto upewnić się czy auto jest bezwypadkowe, w innym wypadku należy liczyć się z możliwością niespodzianek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo miły dieselek, ładnie wchodzi na obroty. Przy 1800 rpm załącza sie turbo (wyczuwalna turbodziura). W codziennej eksploatacji zawsze daje zapas mocy do szybkich manewrów.
Na autostradzie powyżej 170 to już żyłowanie, zresztą 190 km/h to max.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, chociaż wolałbym krótszy skok lewarka.
4,0
Układ jezdny
w garnicach rozsądnych prędkości auto jedzie jak po szynach. Na naszych kretych, waskich drogach 110-120 110% kontroli nad autem.
Zawieszenie to idealny kompromis między sprężysością a komfortem.
Komfort
4,0
Widoczność
OK
5,0
Ergonomia
wszystko na miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie ma sie czym podniecać, nie ma się do czego przyczepić
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po prostu auto rodzinne, dość miejsca dla kierowcy, pasażerów, bagaży na wakacje oraz wózka.
4,0
Wyciszenie
Jak to w dieslu, na zimno nie da sie nie zuważyć charakterystycznego klekotu.
Do 130 km/h komfortowo, do 160 da sie słuchać radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto: trasy po 5-7 km w Poznaniu zimą do 9,5 l/100
Trasa ok. 400-500 km, 110-120 km/h ok. 5,5l/100
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 20 tys można kupić bardzo fajne autko.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem auto z przebiegiem 120 tys. Wymieniłem opornik dmuchawy ogrzewania, pompę wody, poduszkę pod silnikiem, dwukrotnie mechanik poprawiał mocowanie węża dolotu powietrza do turbiny. Przez półtora roku uzbierało sie ok.1200 - 1400zł. Z pewnością część napraw była wynikiem wypadkowej (zatajonej) przeszłości auta.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Udawało mi się uprzedzić poważniejsze usterki.
Gorąco polecam forum na www.vectraklub.pl - wiele użytecznych postów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DI 16V 82KM 60kW
[l/100km]