Furka jest niezla, dosc oszczedna, wada jej jest zbyt mala moc :( Generalnie w miescie to wystarcza w zupelnosci, jednak na trasie sa problemy z wyprzedzaniem - zwlaszcza jak sie jedzie w kilka osob. Czesci sa w dobrych cenach, problemu z zaopatrzeniem nie ma.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tak stara konstrukcje to silnik jest niezly, jedynie mocy troche ma malo. Ze smakiem wcina pomidorowke, przez 100 tys km wymienilem tylko pasek, pompe wody i rolke. Oczywiscie typowe sa wycieki spod miski i z gornej pokrywki, ale tubka silikonu zalatwia sprawe na kilka lat.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynka bezawaryjna, jedyne co nagminnie leci to mechanizm przelaczania biegow (pogratulowac konstruktorom pomyslu) co skutkuje problemami z zapinaniem biegow (ciezko chodzi, duze luzy)
4,0
Układ jezdny
trzyma sie niezle, jednak w mojej przydalaby sie spinka na kielichy (ale to raczej ze starosci niz ze slabej konstrukcji). Troche czuc doly (zwlaszcza jak zalozylem kapcie nalesniki), jednak tragedii nie ma
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu git, ale jak trzeba gdzies wycofac to nie wiadomo gdzie ten kufer sie konczy
5,0
Ergonomia
bez zastrzezen, z jednym wyjatkiem - wlacznik do elektro szyb - miedzy fotelami. conajmniej dziwne miejsce
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
jak jest zero stopni na dworze mozna nagrzac wnetrze do +33, ogrzewanie jest jak na syberie, w zimie pomykam na trase w krotkim rekawku. Lato jest lipa - brak klimy, nagrzewa sie wnetrze tragicznie (czarna tapicerka i kokpit, biale szyby)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przod ok, moze troszke za wasko, bo jak siadzie dwoch miskow w kurtkach to ciezko biegi zmieniac , z tylu za nisko, jak ktos ma ponad 180 cm to guzy murowane
3,0
Wyciszenie
no tak, dieselek zawsze bedzie slyszalny w srodku, nie ma rady
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie:
miasto 6 - 6,5 raczej dynamiczna jazda
trasa - ok 5 przy 110
olej opalowy tylko i wylacznie
czesci niezbyt drogie, nie mozna narzekac
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taka cene raczej ciezko wyszukac lepsza furke, nawet bym sie nie zastanawial. Teraz poszukuje vectry 94 - 95 2,0 benzynki albo 1,7 TD z klima. Autko jest udane i tanie w eksploatacji, a mozna wyrwac za dobre pieniadze (tyle teraz nazwozili z niemiec - zadbanych, serwisowanych, nie jezdzonych po polskich drogach i soli). Polecam zdecydowanie!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
padla pompa wody, w zasadzie to powinno sie ja wymieniac razem z paskiem, dwa elektrozawory na pompie (drobiazg i kosztuje grosze) ciezko mi przypomniec sobie inne awarie, w zasadzie tutaj niebardzo ma sie co zepsuc. Oczywiscie wspomniany wyzej mechanizm zmiany biegow, w sumie drobiazg a denerwuje, oprocz tego takie drobiazgi jak lozyska we wszystkich czterech kolach, ale przy takim przebiegu.... nie ma co sie dziwic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powaznych usterek brak - najwieksze co zepsulem to przegub (z mojej glupoty - nie powinno sie ruszac z 5500 obrotow na skreconych na maxa kolach), raz padl mi alternator (duuuzo watt audio w bagazniku - tez nie dziwne ze sie poddal) i tyle. Silnik i skrzynia wydaja sie byc niezniszczalne
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 8V 82KM 60kW
[l/100km]