Karoseria
: Rdzewieje na potęgę. Jeden z wielu minusów tego auta. Rdzewieje gdzie się da. Kto to widział, żeby w samochodzie tej klasy nie pocynkować blachy?
2,0
Całokształt
Całokształt Słabo. Rdzewiejąca puszka, która ciągle się psuje i do tego klekocze, a oliwy do ognia dolewa brak mocy. Jednym słowem klapa. Panowie z opla coś się nie popisali. Nie po to kupiłem diesla, żeby dużo palił i do tego się psuł.
Wrażenia
3,0
Silnik
Tylko 3. Dlaczego? Kultura pracy bardzo wysoka, silnik pracuje równo i cicho. Ciszej nawet niż wszechobecne TDI. Tylko elastyczność zawodzi. Konstruktorzy wymyslili żeby włożyć turbo dziurę do do wolnossącego diesla i nic dobrego z tego nie wyszło. Ciągnie od 2.5 tysiąca do jakiś 3,5 czyli niewiele. Przez to niestety samochód jest mało dynamiczny i żeby wyprzedzać na trasie trzeba mieć bardzo jasną sytuację i sporo odwagi. 82 Konie nie robią wrażenia na nikim.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest źle. Biegi chodzą lekko jak nóż w masełko, ale dopiero jak samochód się rozgrzeje. Teraz w zimę jak jest ujemna temperatura to trzeba się trochę posiłować z biegami.
3,0
Układ jezdny
Miękko. Moim zdaniem za miękko i za niepewnie. Samochód na zakrętach buja się, co może wystraszyć niektórych kierowców. Przed zakrętami trzeba sporo zwalniać żeby z niego nie wylecieć. Samochód nie chce się trzymać drogi. Ale za to jest bardzo komfortowo na wybojach i nierównych polskich drogach. Zawieszenie w tym samochodzie ma bardzo prosta konstrukcję przez co nie psuje się zbyt często i idealnie nadaje się na nasze krajowe \"drogi\"
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Do tyło wszystko widać, do przodu też, czasami tylko słupki zasłaniają sytuację za zakrętem i dlatego tylko 4.
3,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, ale tego, co wymyślił, że sterowanie elektrycznymi szybami ma być koło skrzyni biegów powiesiłbym na jajach. A tak wszystko w porządku. Sterowanie ogrzewaniem, radio, jest na miejscu.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem, czy to tylko z moim samochodem się tak dzieje, ale na potęgę parują wszystkie szyby i słabo się nagrzewa w zimę. Na trasie do 20 km zawsze zmarznę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażer z przodu jeszcze nigdy nie narzekał. Pasażerowie z tyłu gdy są w ilości 3, zaczynają narzekać i niecierpliwić się. Zupełnie inna historia to miejsce dla kierowcy. Teoretycznie to kierowca powinien podróżować w najbardziej komfortowych warunkach. Jednak tak nie jest w Oplu. Konstruktorzy jakoś nie bardzo myśleli przy projektowaniu przestrzeni dla kierowcy. A czego tu brakuje? Regulacji kierownicy chociażby w jednym kierunku. Jeszcze gdyby ta kierownica była inaczej umieszczona. Ale wystarczy wzrost powyżej 185, aby nie można było wygodnie kierować, ja mam 195 i zawsze na to narzekałem. Bardzo ciężko zając mi miejsce za kierowicą i kierownica jest sporo za nisko.
5,0
Wyciszenie
Jak już wspomniałem ciszej niż w TDI. Na trasie wrzucona 5, prędkość 100 na godzinę i w słychać tylko huczenie opon.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie stanowczo za wysokie. Jeżeli chodzi o koszty serwisu i przeglądów to sporo rzeczy naprawiam sam , więc niewiele mam do powiedzenia. Części w znośnych cenach i bez problemu dostępne.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi solidnie wykonane, jeszcze nie było, żeby popsuło się cos drobnego.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Strasznie awaryjne auto.
Po kolei:
-turbina
-alternator
-diody alternatora,
-rozrusznik,
-przewody hamulcowe-tu się panowie z opla nie popisali. Kto to widział, żeby w samochodzie tej klasy zardzewiały przewody hamulcowe. Mało samochodu przez to nie rozbiłem jak zardzewiały i zaczął płyn uciekać podczas jazdy.
-takie elektroniczne coś, przez co licznik nie chciał działać,
-kompletne zawieszenie,
-sprzęgło,
-świece żarowe i jeszcze więcej, ale już nie pamiętam. Do tego samochód zaczął pic olej, tak jak alkoholik wódkę. Około litra na tysiąc kilometrów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 8V 82KM 60kW
[l/100km]