Miałem ten typ 1,5 roku i powiem szczerze że takiego samochodu nie życzył bym najgorszemu wrogowi. To chyba największa porażka opla.Silnik jest tak wbity w tą za małą jak dla niego karoserię że najmniejsza nawet usterka wymaga oddania go do mechanika bo po prostu nie ma gdzie ręki wsadzić.Dokręcenie głupiego czujnika od chłodnicy zajęło mi cały dzień,takich przypadków mógłbym wiele opisać, ale wiadomo o co chodzi.Często droższa w tym samochodzie jest robocizna niż części bo mechanicy tracą przy nim mase czasu.Części też do tanich nie należą. Wymiana rozrządu dobrej firmy to koszt 1000 zł w ASO (części-600 zł). Auto jest paliwożerne (10-12 litrów )i wcale nie tak dynamiczne jak mogłoby się wydawać. Nadaje się raczej na długie trasy a nie do jazdy po mieście. Duży plus za wyciszenie ,bo przy dużych prędkościach autentycznie w środku jest cicho.Ale na tym plusy się kończą. Częstymi przypadłościami jest wyświetlacz ,który świeci jak się silnik zagrzeje ( regeneracja w ASO-700zł, na allegro 60 zł ale nie polecam bo to ściema.) ,falujące obroty, zawór EGR,tylne tuleje zawieszenia-600 zł. Ogólnie vectra z tym silnikiem jest bardzo droga w utrzymaniu i ni jak się to ma do jej zalet. Ja swoją rozbiłem i teraz się cieszę bo w ciągu 1,5 roku włożyłem w nią ok.5000 zł i wcale nie miałem poważnych awarii.Zresztą wystarczy spojrzeć że ceny tych modeli lecą na głowę.To chyba o czymś świadczy.
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 170KM 125kW
[l/100km]