Silnik
: Pewnie dlatego że przesiadłem się z 60 na 170 koni.
4,0
Całokształt
Samochód naprawdę godny polecenia, 2 lata i żadnej awarii na drodze, 170 km daje dużą radość z jazdy. Wersja CDX i więcej nie trzeba: 4 el szyby, podgrzewane i elektryczne lusterka, climatronic, tapicerka welurowa, tempomat, elektryczny szyberdach, 4 poduszki, sterowanie radia z kierownicy. Zawieszenie mogło by być odrobinę twardsze, rocznik 97 więc jeszcze nie ocynk, pojawiły się drobne ślady rdzy w rogach drzwi oraz na nadkolu.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.5 V6 bardzo elastyczny silnik, ciągnie się już od 2 tys lecz dopiero prawdziwy przypływ mocy czuć powyżej 3.5 tys obrotów, na drodze mało co ucieknie a wyprzedzanie bezstresowe.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę długi skok lewarka, lecz skrzynia bardzo precyzyjna, mogła by być \"szóstka\" do tego silnika.
4,0
Układ jezdny
Mogło by być trochę twardziej, prawie 1500kg sprawia że trzyma się drogi lecz na zakrętach przy większej prędkości czuć mocno przechylenia, w zamian za to na naszych drogach doskonale wyłapuje wszelkie nierówności i dziury.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód bez zastrzeżeń, lusterka również, zastrzeżenia co do tyłu nie widać gdzie się kończy samochodzik, sedan więc brak wycieraczki, przy cofaniu lub parkowaniu w nocy dobrze sobie zerknąć za siebie przez drzwi aby nie dojechać za blisko i nie \"dobić\" jeżeli parkujemy na centymetry.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, tylko to sterownie przednich i tylnych szyb umiejscowione między fotelami obok lewarka zmiany biegów na duży minus ale idzie się przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic wiec żadnego problemu z zaparowanymi szybami, lusterka też w mgnieniu oka odparowane, trochę buja na funkcji \"auto\" lepiej samemu ustawić siłę nawiewu, jedyne do czego się mogę doczepić to ogrzewanie tylnej szyby dość słabe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z przodu jak i z tyłu bardzo dużo miejsca, pełen zakres regulacji fotela kierowcy plus kierownicy więcej nie wymagam, doskonale pod tym względem. Bagażnik bardzo obszerny sedan więc pralki nie załaduje ale panele owszem:).
4,0
Wyciszenie
Na biegu jałowym ma się wrażenie że silnik jest wyłączony, do 3 tys cichutko potem się można rozkoszować dźwiękiem V6.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na swoją pojemność potrafi i łyknąć, przy dynamicznej jeździe nawet do 10l, przy spokojnej zmianie biegów do 3 tys zadowoli się 8, części bardzo łatwo dostępne bardzo dużo zamienników. Ceny napraw trochę wyższe spowodowane to jest wielkością silnika, np. do wymiany świec trzeba zdjąć cały kolektor za co mechanik policzy dodatkowo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze z tym wyposażeniem trudno znaleźć coś lepszego. Zapłaciłem trochę więcej niż cena giełdowa, ale jak ktoś jest pewny samochodu to go po prostu nie chce tylko \"wypchnąć\". Miałem szczęście kupić swoją Vectre od pierwszego właściciela, serwisowaną do 170 000tys i bezwypadkową. Dwa lata tylko leje benzynę wymieniam płyny i jeżdżę, sie dba sie ma :).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 12 lat więc pewne elementy się po prostu zużywają, u mnie wygląda to następująco: siłownik tylnych lewych drzwi, żarówka stopnia intensywności nawiewu, żarówka podświetlająca lewą stronę deski rozdzielczej, gdy samochód się nagrzeje mocno do słońca czasem stacyjka nie odbije sposobem na to jest po wyłączeniu silnika poruszać nią góra dół i wtedy wyciągnąć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2 lata i jak na razie nic poważnego, jedyną usterką był czujnik światła stopu. Oby tak dalej :)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 170KM 125kW
[l/100km]