średni samochód, twarde zawieszenie i kiepska skrzynia biegów, silnik bez rewelacji, ale i powodów do narzekań szczególnie nie ma, po prostu średnie auto
Wrażenia
4,0
Silnik
generalnie kultura pracy silnika jest bardzo dobra, gorzej z osiągami, kiepska jest elastyczność, przełożenia są dośc długie, za to przy wyzszych prędkościach ok.120-130 jest przez to w aucie cicho
2,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów jest mało precyzyjna, skoki lewarka są długie, jak na tą klasę aut powinno być lepiej
4,0
Układ jezdny
zawieszenie jest twarde i kiepsko tłumi dlatego przejazdy przez poprzeczne nierówności są w aucie mocno odczuwalne, z drugiej strony bardzo pewne zachowanie się auta w zakrętach niezależnie od obciążenia
Komfort
4,0
Widoczność
brak zastrzeżeń, dobra na boki i do tyłu
4,0
Ergonomia
odpowiednia pozycja za kierownicą, regulowana kierownica, może mały minus za sterowanie elktrycznymi szybami z panelu centralnego obok skrzyni biegów, w większości aut przyciski te znajdują się drzwiach
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie silnik jest często niedogrzany, temperatura waha się między 70-80st. dlatego też ogrzewanie wnętrza zimą wypada kiepsko, w aucie mam ręczną klimatyzację i działa naprawdę dobrze
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dobra przeciętna w klasie, gorzej niż w Passacie B5, ale lepiej niż w Audi A4, duży bagażnik ponad 500l
4,0
Wyciszenie
silnik zaczyna hałasować po przekroczeniu 3500obr./min, po za tym jest naprawdę cicho, dużą rolę odgrywają tu długie przełożenia skrzyni biegów
od pół roku jeżdzę i w zasadzie nic oprócz sondy lambda mi się jeszcze nie zepsuło, koszt sondy to 250zł + diagnostyka 100zł, tak więc koszty znośne, na samym początku po poprzednim właścicielu musiałem wymienić 4 tuleje metalowo-gumowe, koszt części 240zł + robocizna 160zł, po za tym wymiana oleju Castrol 10W-40 z filtrem 165zł i to wszystko!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak większych usterek
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]