Kupiłem od pierwszego właściciela, serwisowany w ASO - 80000 przebiegu. I takie kupowanie chyba ma sens. Auto mnie negatywnie nie zaskoczyło. Dobrze wykonane , dobry silnik i niezawodne. Myślę o czymś nowym ale żal mi się rozstawać z tym egzemplarzem. Chyba jeszcze nim pojeżdżę. Zasługuje na to.
Wrażenia
4,0
Silnik
Chyba jedna z bardziej udanych konstrukcji Opla. Cichy, w miarę dynamiczny. Auto dobrze jedzie już w zakresie obrotów od 1.700. Równowmierne przyspieszenie. A zarazem niezawodny.
4,0
Skrzynia biegów
Ideał to nie jest. Czasem problemy z wstecznym i trzeba poprawiać. Jednocześnie biegi "do przodu wchodzą delikatnie. Nie sposób się pomylić przy wrzucaniu biegu.
3,0
Układ jezdny
Tutaj nie najlepiej, ale 90 % winy leży po stronie fantastycznego stanu polskich dróg. Prowadzi się dobrze i pewnie. W koleinach trochę pływa. Niestety trwałość elementów zawieszenia nie uwzględnia naszych warunków drogowych i często coś stuka a poszczególne elementy nadają się do wymiany.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu - OK. Boki - OK. Lusterka - rzeczywiście za małe. Tył - jak to w sedanie z wysokim tyłem - źle.
4,0
Ergonomia
Stara niemiecka szkoła. Wszystko pod ręką, oprócz elektrycznych szyb, ale idzie się szybko oswoić.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Może taki egzemplarz. Bez Klimy. Szyby w okresie jesienno-zimowym parują maksymalnie. Nawiew nie radzi sobie z odparowaniem nawet w 100 % przedniej szyby. Boczne szyby z tyłu - czasem są zaparowane całą drogę. Czas nagrzewania auta - średni.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu b. dużo miejsca. Można się dobrze poczuć. Tył - raczej mało. Mam prawie 190 cm i jak się wygodnie usadowię za kierownicą to za mną usiądzie tylko dziecko.
4,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszone auto.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali więcej niż japończyki ale też nigdy nie przegiął. Miasto - 9,5 (lato), 10,5 (zima).
Trasa przy prędkości przelotowej 130-140 - 7,5 l. Przy prędkości ok. 100 km/h - rekord 6,65 litra na 100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za w sumie niewielkie pieniądze (tyle co nowe Seicento) otrzymałem zadbanego pięciolatka z normalnym przebiegiem. I drugi raz zrobiłbym to samo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Końcówki drążka, łączniki stabilizatora, tuleje, wahaczy, oba tłumiki, amortyzatory, czyli w normie. No i troszkę zaczyna go zżerać rdza (narożniki drzwi, błotnik). Wycieka delikatnie płyn od wspomagania (dolewka raz na rok).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna, słownie jedna awaria przez 5 lat jazdy. Zablokowała się stacyjka (rozpadła się). Wymiana - 1 godzina.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]