Karoseria
: Mnustwo rdzy - samochód od początku katowany przez polską sól !
Silnik
: Bardzo wytrzymały i mocny ale ciągle cieknący
Układ hamulcowy
: Słaby przy agresywnej jeździe.
3,0
Całokształt
15-letni samochód który przy spokojnej jeździe praktycznie się nie psuje.
Poważne usterki są sporadyczne.
Za to korozja sprawi, że za 5 lat nie będzie po niej śladu. Może auto z niemiec nie katowane przez całą zimę solą nie będzie tak wyglądać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Vectra B sedan 1997r.247tys.km
Auto kupiłem od pierwszego właściciela - vice szefa mojej firmy gdy miało 9 lat. Teraz ma 15 i patrząc na całokształt jestem z niego bardzo zadowolony
4,0
Skrzynia biegów
Moja była wymieniana gdy auto miało 6 lat.
Ponąć nie wchodziła 2.
Fabrycznie powinna być zalana 80w90 - śmierdzącym olejem przekładniowym, a szpenie z opla nową zalali atf-em. Ma niesamowicie długie biegi co jest szalenie wygodne podczas jazdy. Przy 130km/h i wyprzedzaniu można śmiało zredukować do 3!
4,0
Układ jezdny
Słaby promień zawracania.
Zawieszenie jak na 15-latka bez zastrzeżeń.
Ostatnio wymieniałem tylne tuleje (pierwsza wymiana przy 245 tyś.km) - koszt tulejek trw 110zł!
Pozatym zrobiłem autem 80tyś.km i wymieniłem tylko łączniki drążka stabilizatora przód - 2razy (nie polecam lemfordera - wytrzymał 5tyś.km. podczas gdy trw juz 25 i jest ok)
Komfort
3,0
Widoczność
Przód -ok, tył -przeciętnie.
Dłógo przyzwyczajałem się do dziwacznych lusterek bez matwego pola.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i pod ręką. Wygodna pozycja za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na gabaryty auta - bez zastrzezen.
5,0
Wyciszenie
W porównaniu do np. nissana i vw z tych roczników - super
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie w Warszawie to przy mojej ciężkiej nodze 12 - 13 l/100km na LPG (sekwencja kme), podczas gdy żonie pali góra 11. Trasa - do 120km/h spokojnie mieszcze się w 9, przy warjowaniu 11.
Ale za to części tanie. Dużo szrotów gdzie można sobie kupić np... podłokietnik.
Filtr oleju knecht kosztuje mnie 9zł!
4,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie warte aktualnej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporadyczne usterki w większości spowodowane ingerencją osób niedoświadczonych i niekompetentnych...
Poza tym. Wyrobiło mi się jabłko od wybieraka biegów(80zł uzywany), uszkodził centralny zamek w drzwiach kierowcy (2 godziny zabawy i dokupienie krańcówki za 1zł),zacinający się zamek w klapie(zima+wd40),uszkodzenie silniczka krokowego (nie polecam zamienników) itp
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnio raz na rok/dwa poważna usterka i ze 2-3 mniejsze.
-Korozja! Polska sól załatwiła całe auto. Ciężko o element bez ogniska rdzy! Ok. rok temu pękła mi szyba od rdzy pod jej górną krawędzią.
-Uszkodzony uszczelniacz w maglownicy- wywaliło cały olej. Żeby ją wyjąć trzeba zdjąć całe sanki!
-Ciągle cieknący gdzieś silnik-mimo prób uszczelniania(nie ma ze mną lekko)
-Pęknięta chłodnica (wymieniłem na tani zamiennik - teraz żałuje)
-Mimo wymiany tarcz na nacinane ATE Powerdisc i tak słabe hamulce
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]