Inne
: Że jeszcze nie wymieniałem skrzyni biegów i silnika (bo całą resztę już zdążyłem).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Wszechobecna rdza.
Silnik
: Problemy z instalacją gazową (nie sekwencyjną).
Inne
: Wycieki płynu chłodniczego.
1,0
Całokształt
Moja Vectra to złom. Powinienem napisać przy sprzedaży, że to rocznik 1997/2006, gdyż wymieniłem ponad połowę auta rok temu a u mechanika powinienem dostać złotą kartę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Miałem problemy z "pływającymi" obrotami. Powodowało to gaszenie auta. Po naprawie w zasadzie ciężko się do czegoś doczepić. Silnik pracuje równomiernie i - jak na swoją pojemność - jest wystarczająco elastyczny.
Minusem są częste problemy z instalacją gazową, jeżeli nie mamy sekwencji.
3,0
Skrzynia biegów
Wydaje mi się, że skrzynia stawia lekki opór przy zmianie. Dodatkowo dwójka czsami wyskakuje.
5,0
Układ jezdny
Wszystko w jak najlepszym porządku. Mam sportowe zawieszenie Irmschera i po ponad 50 tys. km w Polsce amortyzatory straciły dopiero po 10%. Auto trzyma się drogi doskonale.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak najbardziej optymalna. Ja nie mam z tym problemów.
5,0
Ergonomia
Chwalę sobie zwłaszcza podłokietnik. Deska czytelna, komputer prosty w obsłudze. Nie można narzekać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chcesz zimno, ciepło - bez różnicy. Już po chwili masz czego chciałeś.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Do Omegi daleko, ale można swobodnie podróżować w dalekie trasy bez podkurczonych nóg.
5,0
Wyciszenie
Słychać dokładnie tyle ile być powinno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Należy zacząć od tego, że jednostka 1.8 16V ECOTEC nie toleruje instalacji gazowej (dowiedziałem się oczywiście o tym po zakupie auta z już wmontowanym gazem). Jeżeli musisz koniecznie ogazowywać TO TYLKO I WYŁĄCZNIE SEKWENCJA!!! Ekonomiczność zależy w głównej mierze właśnie od instalacji. Ja mam jakiś badziew (nie sekwencyjna) i miałem problemy od samego początku. Dopiero porządny mechanik wmontował mi jakąś część elektroniczną (koszt 50 zł) w układ i od tamtej pory nie było żadnego strzału. Minusem są ustawy co ok. 10 000 km, bo komputer "walczy" nieustannie z ustawami i rozregulowuje je.
Co do napraw to ja nie powinienem się za bardzo wypowiadać jako reprezentant wszystkich Vectr, gdyż mój egzemplarz psuje się jak jasna cholera. Nie ma miesiąca bez wizyty u mechanika (trwa to już od ponad 2 lat). W zasadzie 80% usterek to problemy związane z instalacją gazową. Jedyne, czego jeszcze nie naprawiałem/wymieniałem to skrzynia biegów i sam silnik. Jak znam to padło, to już niedługo...
Części są ogólnie dostępne i w zasadzie tanie. Oczywiście należy unikać ASO.
Co do spalania, to poniżej 10 litrów uważam za dobry żart. Tyle to on chochli jak jedziesz na trasie z prędkością 100-120 kmh. Miasto (Warszawa) to regularnie 14 l, w cyklu mieszanym 12 l. Przy sekwencji może by było lepiej.
1,0
Stosunek jakość/cena
Jak za około 14 tys. zł to zdecydowanie lepiej dołożyć parę tysięcy i spróbować czegoś innego.
Co prawda skrzynia biegów, układ jezdny widoczność, ergonomia, wentylacja i ogrzewanie, przestrzeń, wyciszenie są OK, ale nieustanne usterki przeważają nad powyższymi zaletami. Każdemu w końcu kończy się cierpliwość.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój egzemplarz to prawdziwe badziewie. Psuje się niemalże wszystko, od rdzewienia progów, wycieków płynu chłodniczego, awarię alternatora (stanąłem w przysłowiowym polu), wymianę pompy wodnej, akumulatora chłodnicy, akumulatora klimatyzacji, pompki paliwowej, sondy lambda i miliona innych części, o których nie chcę nawet pamiętać. Do tego skrzypienie od czasu do czasu fotela kierowcy i tapicerki. Podejrzewam, że mam wyjątkowego pecha z tym egzemplarzem i inne Vectry sprawują się leipiej (bo gorzej już nie można).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mój egzemplarz to prawdziwe badziewie. Psuje się niemalże wszystko, od rdzewienia progów, wycieków płynu chłodniczego, awarię alternatora (stanąłem w przysłowiowym polu), wymianę pompy wodnej, akumulatora chłodnicy, akumulatora klimatyzacji, pompki paliwowej, sondy lambda i miliona innych części, o których nie chcę nawet pamiętać. Do tego skrzypienie od czasu do czasu fotela kierowcy i tapicerki. Podejrzewam, że mam wyjątkowego pecha z tym egzemplarzem i inne Vectry sprawują się leipiej (bo gorzej już nie można).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]