Ogólnie nie najgorszy samochód gdyby nie ZAWIESZENIE !!!! Koszmar. Nie na nasze drogi. Przejechałem 88000 a wymieniłem już je prawie całe. Mam problemy z elektroniką ( patrz wyżej ) ale prawdziwym problemem są niedouczeni serwisanci w serwisach. W jedym serwisie samochód stał 1,5 m-ca - wymienili kilka części ( drogich - całe szczęście że samochód był na gwarancji ) ... i nie znaleźli przyczyny usterki ( OPEL Środula S-c ) , w drugim podobnie , dopiero w trzecim wpadli na to co mu jest i ... dlatego mają we mnie stałego klienta. A tak ogólnie to - taki niemiecki samochód - żadnego porywajacego wygladu ani na zewnątrz a tym bardziej w środku
Wrażenia
4,0
Silnik
dość oszczędny , lubi obroty
4,0
Skrzynia biegów
bez uwag - dość precyzyjna
5,0
Układ jezdny
tu jest b. bobrze , świetnie trzyma się drogi, precyzja prowadzenia super
Komfort
4,0
Widoczność
W tył widoczność marna , pozostałe kierunki dobrze
5,0
Ergonomia
wszystko na miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
z działającą klimą super , bez - w tył nieco parują szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla średniowymiarowych - ok
5,0
Wyciszenie
bez zarzutu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio 7,5-8 l/100, ceny napraw b.duże - nie ma na rynku zamienników a w serwisie ceny - spore
3,0
Stosunek jakość/cena
nie wiem co napisać - drugi raz pewnie bym go ... kupił ... bo to niezły w sumie samochód
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mam drobne problemy z elektroniką - psujący ( zawieszający) się wyświetlacz , komputer ,
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
to jest źle - wymieniałem : amortyzatory ( tył i przód) , wachacze tylne , końcówki drążków kierowniczych. sworznie kulowe, duże problemy z elektroniką tzw. wtyczką abs - potrafi wyłączyć abs , tcs , ogłupić wskaźniki deski rozdzielczej a czasem uniemożliwić uruchomienie samochodu,