Dużym Plusem 16V jest elastyczność silnika. Poza tym całkiem fajnie się zbiera, niestety w wyższym zakresie prędkości obrotowej (największy moment obrotowy uzyskuje się przy >3500 silnik Z16XE)
4,0
Skrzynia biegów
Ciutko za długie przełożenia i mało precyzji, trudność z redukcją na II bieg
4,0
Układ jezdny
Vika prowadzi się świetnie i nawet nasze ulice nie powodują większego dyskomfortu (oczywiście przy sprawnych elementach zawieszenia)
Komfort
5,0
Widoczność
Dla mnie bez zarzutu
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z klimatronikiem, więc nie ma czego komentować,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo przestrzeni. Fotele wygodne zarówno z przodu jak i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No w naszych warunkach, nawet gdyby paliła 3L/100km to nie było by najlepiej, więc ok. 8 w mieście daje po prostu tróję ;-). Aha i jeszcze jedno, jeżdżąc oszczędnie tzn. z niskimi prędkościami obrotowymi na wyższych biegach, można sobie \"osmalić\" zawór EGR, przepustnicę, wtryski jednym słowem DRAMAT. Trzeba go wkręcać na wysokie obroty, wtedy jest przyjemnie ale niestety troche drożej przy dystrybutorze. Tankujcie dobrej jakości paliwo wysokooktanowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie znam tak komfortowego i świetnie wyposażonego samochodu za takie pieniądze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 101KM 74kW
[l/100km]