Silnik
: Niskie spalanie przy zadowalających osiągach.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Tu najlepiej pasuje jednak 1,8 16V, troszeczkę brakuje mu mocy, zaczyna rozmowę od 3 500 rpm, jednak niskie spalanie rekompensuje to całkowicie. Przejechałem nim 100 000 km i jedynie miałem problem z cewka DIS, przy 90 000 musiałem wymienić na nową, pasek rozrządu, dla świętego spokoju wymiana co 60 000 i wszystko gra, olej co 10 000 full syntetic, między wymianami może dolewałem 0,5 l.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko gra jak trzeba, nie miałem z nią problemów
4,0
Układ jezdny
Zdarzają się wycieki przy wspomaganiu, jednak drobna naprawa szybko to likwiduje
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać, nic ująć, w każda stronę jak należy, dużo przeszklonej powierzchni a i widać wszystkie końce samochodu
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze, nie mam się do czego przyczepić
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dość szybko się nagrzewa, dmuchawa działa wydajnie, dobry zakres regulacji, przy większej ilości pasażerów (pow. 3 osób) z tyłu parują szyby boczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze, sporo miejsca szczególnie dla kierowcy i pasażera.
4,0
Wyciszenie
Na dobrym poziomie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaznaczyłem to wyżej, ale jeszcze raz podkreślę, bardzo ekonomiczny silnik (1,6 16V) jak na gabaryty tego samochodu (1 300 kg), uważam, że spalanie jest relatywnie niskie (zależy od stylu jazdy), ceny części zamiennych niewygórowane (poza ASO), przeglądy również. Naprawy to wykona każdy lepszy mechanik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pilot w kluczyku, nie zawsze rozmawia z samochodem, zawiasy bagażnika, chyba największa bolączka, za słabe sprężyny powodują, że otwarta klapa opada.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylne zawieszenie, u mnie wytrzymało 98 000, wymiana wszystkich tulei tylnego wahacza, ASO poprawiało to 3 razy, mimo oryginalnych części. Potem było już ok.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 101KM 74kW
[l/100km]