Silnik
: Ekonomiczny, a zarazem zrywny i elastyczny :D
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Silnik
: Wada konstrukcyjna dotycząca spalania oleju silnikowego
Zawieszenie
: Szybko zużywające się tylne podzespoły zawieszenia
4,0
Całokształt
Jak na pierwsze autko, świetna opcja dla osoby który jest tani i czasami musi przewieść coś więcej. Nie licząc oleju (wynika z wady konstrukcyjnej) i rdzy. Auto godne polecenia
Wrażenia
4,0
Silnik
Powiem, że ekonomiczny i jak przy takich gabarytach to wystarczająco żwawy. Jeżeli chcesz przyspieszyć przyspieszasz. Bardzo elastyczny i komfortowy. Jedyny mankament właśnie nadmiernie żłobiący olej, bo ok. 1l na 1500 km chyba, że ciągłą jazdę to 0,5l na 1500 km. Nigdy mnie nie zawiódł. Jeszcze jego wadą można uznać układ zapłonowy (cewki zapłonowe lubią się przedwcześnie wykończyć).
5,0
Skrzynia biegów
Biegi bardzo gładko wchodzą i świetnie współgrają z kierowcą. Bardzo dobrze zbiera się z niskich obrotów (nawet przy ok. 1500 obr./min) nie ma szarpania.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko super nie licząć efektowniych lusterek z których mało widać i wysoki kufer bagażnika, która nie pozwala ocenić racjonalnie określić odległości od przeszkody. Warto dokupić czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Podstawowe przyciski w aucie znajdują się w intuicyjnych miejsach. Widok przyjemny dla oka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bardzo wydajna, a ogrzewanie nawet w największe mrozy niemal od razu się załącza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń genialnie zagospodarowana dla 5 dorosłych osób. Nie brakuje w nim miejsca. Dodam, że przestrzeń bagażnika bardzo duża i można tam zapakować cały bagaż dla siebie i grupy przyjaciół/znajomych na długą podróż
3,0
Wyciszenie
Tutaj powiem, że jakość karoserii i elementów wnętrza daje się w odznaki. Gdyż przy mniejszych mrozach w aucie można usłyszeć uciążliwe odgłosy skrzypienia plastiku, a w czasie jazdy z wyższą prędkością daje się we znaki głośny szum wynikający z takiej podróży.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na samochód klasy niższej nie znajdziecie nic tańszego w utrzymaniu niż ten samochód. Aktualnie płacę ok. 30zł/ 100 km za beznynę. A części zamienne są dosyć niskie. Cewka zapłonowa ze świecami (250-300 zł); filtry powietrza lub oleju nie więcej niż 20 zł., a hamulce na przód (tarcze + klocki) można kupić za ok. 250 zł (nie najniższa półka nic z tych rzeczy)
oleju nie więcej niż 25-30 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
[l/100km]