Silnik
: niby 100 koni a z 2 tonami radzi sobie świetnie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Zjada olej
Karoseria
: Gnije. I to tragicznie
Zawieszenie
: Ciągle coś stuka
5,0
Całokształt
Ogólnie, jak na auto za 5000 Pln mogę szczerze polecić. Na pewno dostaniecie inne auto, być może młodsze o bardziej sportowym charakterze i ładniejsze, ale na pewno żaden samochód nie będzie tak wdzięczny za ( napawdę ) ODROBINĘ TROSKI. Nie trzeba w niego ładować fortuny, poza blacharką, żeby bezawaryjnie poruszał sie po naszych okrutnych i zdezelowanych polskich drogach.
Pamiętajcie!
Golfa 3 może mieć każdy wieśniak, może jest tańszy w serwisowaniu, ale na 100000% nie jest tak bardzo użyteczny jak Vectra. Po co Ci jakaś mała klitka, skoro możesz mieć komfort, przestrzeń i użyteczność w jednym?
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ECOTEC - niestety jak każdy użytkownik tego auta moge potwierdzic, że bardzo smakuje mu olej. Najelpiej jeździ między 2-4 tys obrotów, wkręcanie go wyżej nie ma sensu - brakuje my tych 10-15 koni mechanicznych wiecej. Przy mocy rzędu 115-120 km dawałby jako taką radość z jazdy. Mimo wszystko przy obciążniu rzędu 500 kg ( 5 pasażerów + bagaż ) daje radę nawet w trasie. Wiadomo że bez szaleństw, ale jak trzeba to da radę wyprzedzić
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko, bez najmniejszych problemów. Niestety, czasem kiedy trzeba zredukować do jedynki, o bieg wchodzi strasznie opornie. Dopiero poniżej 10 km/h opór zaczyna słabnąć
5,0
Układ jezdny
Drogi trzyma się jak bolid F1. Na krętej drodze, przy zerowym obciążeniu znakomicie sie prowadzi. Twarde zawieszenie, zero przechyłów, precyzyjny układ kierowniczy. Nawet początkujący kierowca da radę ogarnąć tak duży samochód. Ale wszystko ma swoje minusy - cały czas coś stuka i puka, ale to są skutki posiadania wielowahaczowego zawieszenia z tyłu.
Komfort
4,0
Widoczność
Dużo powierzchni przeszklonej, widać wszystko dookoła, ale jest jeden i to bardzo poważny mankament. LUSTERKA BOCZNE! to jest po prostu tragedia - są mikroskopijne, mają dziwny kształt ( obudowy są ładne, ale samo lusterko ma dziwny kształt ) i ciężko je będzie odpowiednio ustawić każdemu kierowcy.
4,0
Ergonomia
Wersja CD - brak regulacji kierownicy. Wszystkie przyciski pod ręką, uchwyty na kubki mogłyby być w innym miejscu lub dużo niżej. Nadaje sie tam jedynie puszka o pojemności 0,33 , większy kubek np. o,5 litrowy przeszkadza w obsłudze radia. Duży zakres regulacji foteli przednich
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w najlepszym porządku - auto przy dużych mrozach całkiem szybko się nagrzewa, sprawnie i równomiernie po całym aucie. Nie posiadam klimatyzacji, więc nie wiem jak wygląda to z chłodzeniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest GIGANTYCZNE. po 8 miesiącach posiadania pojazdu po raz pierwszy jechałem jako pasażer z tyłu (pijany) - i wtedy odkryłem, ile tak naprawdę to auto ma miejsca. 2 pasażerów z przodu ( ok 185 cm wzrostu ) , z tyłu 3 facetów, każdy ok. 100kg wagi i każdy miał odpowiednio dużo miejsca dla siebie. Naprawdę ogromne auto, bagażnik też całkiem spory - 2 worki ze zwłokami można przewieźć bez najmniejszegoproblemu
3,0
Wyciszenie
Nie ma tragedii, choć mogło by być dużo lepiej. Po 16 latach eksploatacji trzeba wymienić kilka uszczelek ,bo aucie \"gwizda\" przy wyższych prędkościach. Poza tym dobrze słychać silnik i pracę zwieszenia, ale to traktowałbym jako zaletę - przynajmniej wiadomo że coś się dzieje z autem i trzeba się temu przyjrzeć. O plastikach się nie wypowiadam, dramat.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeździ jak typowy 1.6, pali jak 1.8. Zejść poniżej 6l/100km baaaardzo ciężko. W mieście koło 10, średnio wychodzi kolo 7,7-8,5. Ceny napraw i części jak do Forda Mondeo z podobnego rocznika (miałem to wiem), ale dostępność części mechanicznych i blacharskich, zarówno nowych jak i używanych jest przeogromna. Wybór zamienników jest gigantyczny ( rozrzutność cenowa również )
5,0
Stosunek jakość/cena
Na pewno są inne pojazdy lepiej wykonane, tańsze, młodsze, ładniejsze itp. itd. tdi.
Za 5000 PLN wybór jest całkiem spory, tyle że nikt nie da wam niezawodnej starej niemieckiej technologii wykonania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam podstawową wersję, nie ma się co popsuć, i się nie psuje. Auto nie jest awaryjne, wymiany wymagają jedynie podzespoły, które się zużywają.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Są 2 poważne usterki w tym modelu:
1. RDZA - to jest po prostu plaga. Gnije jak tico, czy inna konserwa. Zabezpieczenie antykorozyjne jest beznadziejne i zjada go z każdej strony. Jedynym rozwiązaniem byłoby samodzielne ocynkowanie auta
2. ZUŻYCIE OLEJU - po 16 latach eksploatacji auto żre olej jak dwusuw. Próby uszczelnienia dają bardzo krótkotrwały efekt i po około pół roku powraca do wcześniejszego stanu. Średnie spalanie oleju w moim egzemplarzu to około 0,3l na 2000 km.
Poważnie zastanawiam sie czy wymiana oleju ma sens, skoro żłopie olej jak ruski wódke.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
[l/100km]