Inne
: wygoda i ekonomia w trasie po wyżej oczekiwań
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: w Polsce za szybko się zużywa
Karoseria
: Henkel się nie popisał, tylne nadkola zjedzone, bomble na drzwiach
Inne
: układ wydechowy zjedzony przez LPG
3,0
Całokształt
auto ładne, wybitnie turystyczne wskazane dla mechaników, dużo podróżujących po zachodzie Europy
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik średnio udany, jedyna zaleta to ekonomiczność,nie do przyjęcia jest fakt iż zjadała olej i ten typ tak ma. Kultura pracy nie należy do złych do tego auta wskazany jest mocniejszy motor.
4,0
Skrzynia biegów
precyzja w porządku, nie wymagała interwencji przez cały okres użytkowania, czasem nie dało się wbić jedynki ale to w większości aut norma
3,0
Układ jezdny
osobiście nie jesteśmy zadowoleni z tego auta ponieważ na polskie tym bardziej na Wrocław zawieszenie długo nie wytrzymuje. Egzotyczne rozwiązanie tylnego zawieszenia jest nie trwałe natomiast konstrukcja auta daje 100% zadowolenia w dłuższych trasach szczególnie autostrady gdzie daje 110% radości z jazdy i komfortu. auto ewidentnie dedykowane na niemieckie autostrady
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność bez zarzutów ale 4,5m długości auta i tył typu sedan robi swoje.
3,0
Ergonomia
dobrze za regulacje foteli źle za brak regulacji kierownicy w poziomie, brak miejsca na telefon, miejsce na kubki totalnie nie użyteczne za wyjątkiem puszki 0,33L brak z tyłu miejsca na kubki, w tylnej kanapie jest genialne okno do przewożenia długich przedmiotów
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
po wymianie filtra kabinowego wzorowo, do kompletu z klimatyzacją daje efekt wzorowy, bardzo szybko się nagrzewa, szybko odparowuje, wydajność klimatyzacji co najmniej poprawna
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
brak pełnej regulacji kierownicy i dobra regulacja fotela daje dobry efekt ale osoby o niskim wzroście (170cm) idealnego miejsca pracy kierowcy nie zaznają, pozycja nie męczy ale przy 1000km pozostaje niedosyt komfortu
5,0
Wyciszenie
mimo małego silnika można w ciszy rozmawiać przy każe prędkości, nadwozie jest bardzo opływowe gwarantujące ciszę (wliczając w to te nie praktyczne lusterka)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik anorektyczny jeśli chodzi o spalanie, z lpg ładnie współpracuje. auto wymaga ciągłej opieki, ceny części niskie ale często wymieniane szczególnie zawieszenie, jako auto dla początkujących zdecydowanie odradzam. w długie trasy bardzo opłacalna, po mieście nie.
3,0
Stosunek jakość/cena
cena zakupu niska, koszty i czas w warsztacie relatywnie duże.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy tym przebiegu (213 tys) auto jest skarbonką, tu coś się łuszczy, tam coś stuka, raz na miesiąc warsztat wskazany (robiąc co najmniej 2,5tys km miesięczne)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
od kiedy je mamy miesiąc w miesiąc coś MUSIMY naprawić, może to taka sztuka plus warunki jazdy we Wrocławiu ale nas na takie tanie auto nie stać. Jeśli ktoś potrafi dłubać przy aucie sam to ma to sens, w porównaniu z poprzednim japońcem Vectra to czarna rozpacz/
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
[l/100km]