Silnik
: Ekonomiczność silnika na trasie, przy tak dużej masie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja nadkoli
Układ elektryczny
: Oświetlenie deski rodzielczej, centralny zamek
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Jestem w stanie jej wybaczyć prawie wszystko. Porównuję to auto do kobiety - im piękniejsza, tym więcej kosztuje. Moja pierwsza limuzyna z datą produkcji 12.1995 r, a podoba mi się bardziej niż niejeden nowy egzemplarz wychodzący z fabryki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika akceptowalna. Nie rozpędza się rewelacyjnie, ale pozwala jeździć ekonomicznie, jeśli obroty nie przekraczają 3000/min. Powyżej 3000 obrotów można bezpiecznie wyprzedzać inne samochody na trasie. Vmax = 180 km/h, przy przebiegu prawie 280000 km. Silnik bierze tylko 0,5l/10000 km oleju (norma akceptowalna przez serwis OPLA niby 0,3l/1000 km), więc chyba jest dobrze :-) Olej półsyntetyk. Jak dbasz tak masz !! Szanuj swego Opla :-)
4,0
Skrzynia biegów
Czasem szarpnie przy redukcji, ale przy przebiegu 280000 km chyba już może ;p U mnie czasem ciężej wchodzi 2 bieg i mały zgrzyt jak za szybko się wachluje drążkiem. Długie przełożenia, do których można się przyzwyczaić. powyżej 60 km/h można powoli rozpędzać się na V biegu. Na III pociągnie od 20 km/h, aż do 130 km/h (sprawdzane przy wyprzedzaniu ciężarówki).
4,0
Układ jezdny
Duży komfort jazdy. Jedna trwałość podzespołów nie jest rewelacyjna. Często zużywają się łączniki i gumy stabilizatora, po powrocie z nad morza sprężyny się \"zmęczyły\". Plusem są tanie części. Polecam kupić oryginalne części, np od używanych anglików. Często są trwalsze od nowych zamienników.
Komfort
2,0
Widoczność
Słupki z przodu dosyć dużo zasłaniają na zakrętach po mieście. Pupy nie widać w lusterkach, ani jak się oglądniesz do tyłu (i dodatkowo brak wycieraczki z tyłu w sedanach). Czasem trzeba na wyczucie cofać.
4,0
Ergonomia
Wnętrze bardzo przyjemne, fotele wygodne, psuje się oświetlenie pokręteł od nawiewów i od świateł mijania, dużo miejsca na pierdoły, duży klimatyzowany schowek, w tunelu środkowym też można kilka drobiazgów położyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja daje radę, jednak należy pamiętać, aby latem najpierw wywietrzyć w samochodzie opuszczając szyby, bo nawet najlepsza klimatyzacja będzie się męczyć. Gdy jest pasek klinowy na wykończeniu czasem nie obraca on pompki od klimy i trzeba ponownie uruchomić samochód (takie moje doświadczenie), aby zaczęła działać. Zimą szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W czasie wyjazdu nad morze wygodnie podróżowały 4 osoby i bagaż. Z przodu siedzi się bardzo wygodnie, z tyłu trochę mało robi się miejsca dla nóg jeśli z przodu ktoś lubi być wyciągnięty.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie fabryczne bardzo dobre. Za to lubię benzyniaki. Nie tak jak diesle, które jak uruchomisz to robią tyle hałasu co benzyna na wysokich obrotach. Dźwięk jest przyjemny i nie męczący ucha przy długich trasach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto rewelacyjne na trasę (oszczędne i komfortowe) jeśli ktoś potrzebuję auta do miasta to nie polecam (krótkie trasy + klima latem = około 10l/100km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek cena jakość jak najbardziej na 5. Za niecałe 6000 zł można mieć auto o ciekawej linii nadwozia, z klimatyzacją (klimatyzowany schowek), elektrycznymi szybami (domykanymi z pilota) i lusterkami (podgrzewanymi), abs, centralny, wspomaganie i mnóstwo miejsca na przewożenie rodziny. Jednak na uciążliwe usterki oraz wymiany części eksploatacyjnych trzeba odłożyć sobie około 1000 zł jeszcze.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
korozja układu wydechowego, nadkoli i progów (jak nie zadbasz to nawet i drzwi), znikające piksele na wyświetlaczu, opóźnione spryskiwacze szyby, przełącznik kierunkowskazów przy przebiegu 280000 km czasem się nie wyłączy, napinacze, czujnik poduszek powoduje zapalenie się kontrolki (najłatwiej wyciągnąć żarówkę, bo ciągle się świeci ;p), piszczy fotel kierowcy, centralny w tylnych drzwiach i w bagażniku się nie otwiera, i to chyba wszystko, co u mnie się wydarzyło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie jeszcze brak :-) Inni mówią ciągle o silniczku krokowym i zaworze EGR. Pozostaje mi tylko czekać ;p
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
[l/100km]