Jak na tę klasę auta spodziewałam się nieco lepszego komfortu jazdy i pracy silnika/skrzyni biegów. Na szczęście jak narazie nie sprawia zawodu, więc tak trzymać!
Myślę,jednak że lepszym rozwiązaniem jest to auto w wersji hatchback, mniej tłucze się tył
Wrażenia
3,0
Silnik
Dźwięk silnika całkiem przyjemny,choć wolę benzyniaki. Niczego nie można mu zarzucić, chociaż jest jakby czymś zamulony,niby 101KM,a czegoś mu brak.Wiem, wiem, to diesel powyżej 2 tys.obrotów coś zaczyna się dziać,jednak wydaje się,że brakuje nieco dynamiki.Silnik na polskie drogi,wszak nie bardzo jest gdzie szaleć, spokojna jazda w okolicach 120km/h. Do tego jest idealny!
3,0
Skrzynia biegów
Mało elastyczna skrzynia biegów. Przy ok.50km/h na 4 biegu auto wydaje dziwny dźwięk, jak chciało powiedzieć \"źle mi\",a z kolei na \"trójce\" wchodzi już na wysokie obroty i katuje go z lekka.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi,na zakrętach i manewrach OK. Nieco gorzej z wytrzymałością materiałów, 18 m-cy w Polsce i wahacze siadają.Ale to chyba nie tylko Opel polega na dziurawych dziełach polskich drogowców.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, tylnia szyba wystarczająco duża, dobra regulacja lusterek bocznych.Żadnych zastrzeżeń.
2,0
Ergonomia
Przesiadłam się z Mondeo i poczułam różnicę. Zagłówek u kierowcy w Vectrze jest gdzieś daleko od głowy i nie bardzo da się coś z tym zrobić. Próbowałam różnych z nim sztuczek,ale on po prostu bezczelnie ucieka spod potylicy. Totalna porażka na długiej trasie.Ale co tam, ważniejsze jest to niskie spalanie...
I jeszcze coś na temat tyłu: Tylnia kanapa jest wyprofilowana tak że przedni skraj siedziska jest wyżej od tylnej co z jednej strony daje lepszy komfort podróży,ale z drugiej strony trudniejsze wy i wsiadanie dla osób starszych czy mniej sprawnych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W autku szybko robi się przyjemna temperatura. Przycisk ECO pozwala na ogrzewanie z silnika, bez użycia klimy. No i ten czujnik temperatury w kabinie- świetna sprawa. Wreszcie wiem, co to klimatronic.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto ma niskie zawieszenie,ale regulacja wysokości fotela i kolumny kierownicy bardzo się przydaje. Dużo miejsca i nie obijam się o dolne schowki jak np w Fiacie Siena. Z tyłu mieszczą się 2 osoby normalnej budowy lub trzy szczupłe. Inna konfiguracja powoduje ciasność.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być trochę lepiej,ale do dźwięku turbiny trzeba po prostu przywyknąć. Zawsze można włączyć swoją ulubioną muzykę, a fabryczne nagłośnienie w VECTRZE jest naprawdę niezłe!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wyjazdów do sklepiku tym autem nie polecam. Parę wypadów i potrafi połknąć nawet 10L/100km. On lubi długie dystanse i wtedy optymalizuje się spalanie e ok.5,8-6 l. Tak więc ogólnie auto na trasy, nie do miasta. Z poważnych napraw to tylko narazie pompa,o czym będzie poniżej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry kompromis pomiędzy jakością i komfortem a ceną. Gdyby jeszcze miał ciut lepszego \"kopa\" byłby liderem w swojej klasie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od czasu do czasu zapala się kontrolka ABS i zaraz znika. Były problem z olejem na gorącym silniku powyżej 90 st.C, ale magicy z opla je zażegnali.
Fatalna roleta bagażnika. Teleskopy trzymają się na słowo honoru. Konstruktorzy z opla powinni przyjrzeć się jak robi się to w fordzie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pierwsza i jak narazie ostatnia poważna usterka w moim Mułku to awaria pompy. Nie zanm się zupełnie na mechanice samochodowej , zapamiętałam tylko tyle, że była ta usterka rozdzielacza zapłonu w pompie. Koszt naprawy 2.700 zł. Od tej naprawy pali na dotyk, igła. Oby jak najdłużej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
[l/100km]