Zawieszenie
: Rewelacyjnie się prowadzi i doskonale wybiera nierówności dzięki całkowicie niezależnemu zawieszeniu niestety jak się wyrobi to trzeba troszkę wydać na wymianę ale na prawdę warto.
5,0
Całokształt
Jak na samochód prawie 10-cio letni w swojej klasie rewelacja nie zamienił bym na żaden inny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak się zagrzeje zaczyna troszkę głośniej pracować ale i tak jest to ciszej niż np w VW golf III. Turbodziura to zmora dla początkujących trzeba się przyzwyczaić ale jak się już ruszy i wyczuje elastyczność silnika to sama radość z jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
Osobiście wolał bym 6 biegów ale na mieście była by masakra z mieszaniem. Miałem problem z wbijaniem 1 i 3 biegu ale już jest oki jak się okazało viki miała zmienioną skrzynię (nie wiem dlaczego) i pewnie to był problem teraz się już do mnie dotarła :)
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się super najlepiej jak jest coś w bagażniku bo na pusto tył lubi uciekać, no i problem ale naszych dróg - całkowicie niezależne zawieszenie super sprawa ale jak się powybijają tulejki pływające i silenbooki to słychać zawieszenie i to coraz bardziej a powymieniać wszystko to masakra tyle że części nie są drogie więc warto wszystko na raz wymieniać.
Komfort
4,0
Widoczność
Troszkę małe lusterka, i trzeba się przyzwyczaić do cofania bo lekko zaokrąglona tylna sylwetka skutecznie utrudnia określenie zarysów granicznych samochodu.
4,0
Ergonomia
Troszkę małe schowki w drzwiach, schowek przed pasażerem prawie całkowicie zajmuje fabryczna zmieniarka CD (modek nie na nasze drogi), a poza tym wszystko dobrze obmyślone i ładnie wyglądające bardzo przyjazne dla użytkownika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy poprawnej eksploatacji bardzo dobrze problem z parującymi szybami ale jak ma się klimę i przeczyta instrukcję to nie ma problemu bo szybko likwiduje parę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można by tu zrobić mały bal :) zarówno z przodu jak i z tyłu a w bagażniku parkiet do tańczenia ;)
5,0
Wyciszenie
Nieporównywalnie ciszej niż u konkurencji z którą miałem do czynienia. Po rozgrzaniu troszkę głośniej pracuje ale jeszcze nie wiem czemu i to bynajmniej nie wina wyciszenia a raczej silnik wydech bądź katalizator.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie rewelacja duży przestronny rodzinny samochód plus wilczurka w bagażniku (luka-kawałek pieska a mieści się razem ze swoim posłaniem i dwoma nie małymi walizkami) paliwo najmniej 4,9 a najwięcej 7,9/100km największe spalanie przypadło na zimę w jeździe miejskiej więc to i tak bardzo dobry rezultat - oczywiście to nie samochód rajdowy ale jak ktoś nie ma cegły zamiast stopy to tani w utrzymaniu. Troszkę kosztowne zawieszenie ale to z uwagi na stan naszych dróg, ale warto o zawieszenie dbać bo jego konstrukcja zapewnia bardzo fajne wrażenia z jazdy i nie męczy a wręcz pomaga i wybacza ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak już wspomniałem w swojej klasie rewelacja taniej w tej klasie to tylko renault ford albo deaewoo więc jak kto woli ja bym jeszcze raz kupił viki
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód kupiłem w czerwcu 2008 poza normalną eksploatacją niczego się nie tykam chodzi jak zegarek, usterki:
-spalona lamka podświetlenia przycisku ogrzewania tylnej szyby częsty problem w tych samochodach i kosztowny (pierdoła za ok 100 zł,) chyba że ktoś sobie przelutuje żarówkę na nową da się to zrobić gożej z kupnem żarówki:)
- trzewszczący troszkę kokpit (swoje lata ma więc mu wolno i nie jest to głośne)
- czasem fotel kierowcy lubi zgrzytnąć ale za to audio 4*3drożne głośniki (fabrycznie) wynagradzają te niedogodności.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie, odpukać w niemalowane, BRAK!!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
[l/100km]