Karoseria
: B.dobre wyposażenie ( wersja na 100 lecie opla) oraz niezłe materiały.
Komu się podoba niemiecki design ale nie tak pancerny jak w VW będzie zadowolony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Wszyscy straszą pompą paliwa, która ponoć się psuje. Jak na razie nic takiego nie wystąpiło ( ponad 200 tys km przebiegu). Uważam, że awarie mają ludzie, których rzeczywiste przebiegi to 300-350 tys km pomimo 140 tys. na liczniku
4,0
Całokształt
Świetne autko za tą cenę.
Niezawodne a w razie awarii można ją naprawić w każdym warsztacie za grosze.
Nie kradną więc można spać spokojnie.
Dużo części na rynku wtórnym ( pocięte angliki - nie kradzione) oraz tanie zamienniki.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik dość elastyczny i dynamiczny.
Trochę głośny zimą zaraz po odpaleniu.
Na osiągi i wyciszenie ( oraz lepszą pracę) pomaga dolewanie mixolu ( 0,5l na 1 bak)
Każdy kumaty dieslowiec tak robi.
Naprawy poza pompą TANIE
4,0
Skrzynia biegów
Bez problemów
4,0
Układ jezdny
Zakręty przy 110-130 km/h to nie problem.
Zawieszenie komfortowe pomimo kół 205 R16
Do tego zawieszenie dość trwałe a naprawy kosztują GROSZE !
Komfort
3,0
Widoczność
Przód i boki rewela.
Tył jak to w kombi - polecam montaż czujników parkowania z allegro za 90 pln i nie będzie problemów
ZA MAŁE LUSTERKA Boczne - genialne designersko ale za małe !
5,0
Ergonomia
Bez zarzutu - wszystko duże i na swoim miejscu.
Jeśli pożyczasz samochód np, lasce albo rodzicom nie będziesz musiał tłumaczyć co i jak włączać ( spróbujcie to samo zrobić np. w lagunie II - powodzenia !)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam climatronic i nie ma problemu - latem zimno - zimą ciepło
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutów - większa jest tylko omega ale po co wozić powietrze ?
Tym bardziej, że omegi to powoli obciach, bo kosztują po 5-8 tys. pln i zaczynają nimi jeździć chłopcy bez kasy na utrzymanie, co degraduje te wozy.
4,0
Wyciszenie
powyżej 130-140 zaczyna szumieć. Tylko ile powyżej tego da się pojechać w kraju ?
Na trasie silnika nie słychać, nic nie stuka, nic nie puka OCZYWIŚCIE jeśli ktoś nie kupił przełożonego Vauxhalla z Anglii, w którym wszystko było rozebrane i jeszcze raz złożone w szopie !
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Będę szczery VW Passat 1.9 Tdi pali mniej i szczególnie w wersji 115 i 130 KM jest szybszy.
Tylko, że kosztuje duuuużo więcej i kradną je jak szaleni.
A opelek może stać otwarty pod blokiem.
Dlatego ma tanie OC i AC.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma konkurencji w tej klasie i w tej cenie.
Co prawda poszukiwacze przygód kupują np. Lagunę II lub Alfę 166 ale szybko płaczą jak dzieci bo te samochody są tanie tylko w zakupie. Potem każda pierdoła kosztuje majątek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza żarówkami nic nie wymieniałem, a ostro jeżdżę i nie oszczędzam fury.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic takiego nie miało miejsca.
Powoli siada pompa wspomagania, ale na szrocie kosztuje z gwarancją 200 pln.
Do tego 100 za wymianę - dużo ?
Sprawdźcie ile tysięcy kosztuje taka operacja w Vectrze C lub w Lagunie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DTI 16V 100KM 74kW
[l/100km]