Moim zdaniem vectra to przyjemny i dość wygodny samochód rodzinny, nie jest to typ auta dla amatorów sportowej jazdy, ale chyba w zamyśle konstruktorów nie miał być sportowcem. Dwulitrowy silnik jest wystarczający do rozpędzania 1,3 tonowego samochodu. Założenie LPG powoduje że koszty wciskania pedału gazu nie będą przerażające. wykończenie wnętrza, jakość i trwałość podzespołów i użytych materiałów jest na dość wyskokim poziomie. Sylwetka można by rzec raczej konserwatywna niż ekstrawagancka.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ponad 130 konny silnik jest dobrym rozwiązaniem na trasę, przyspieszanie i wyprzedzanie na 4 biegu jest lepiej niż dobre, trachę gorzej jest w mieście gdzie moc nie jest wykorzystywana, a spalanie całkiem spore. Silnik pracuje równo, bez jakichkolwiek spadków obrotów. Miomo że ma założoną instalecję gazową spadek mocy nie jest odczuwalny. Minusem jest zużycie oleju - nawet do 0.5 litra na 1000 km; po wymianie uszczelniaczy zaworowych i pierścieni wszystko jest ok.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma tu się za bardzo do czego przyczepić, choć wydaje mi się że 1 i 2 wchodza nieco ciężej niż pozostałe.
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma się drogi, nawet przy dużych prędkościch. Zakręty, koleiny nie powodują bujania samochodu. Jeździ się naprawdę wygodnie. Nie wiem czy poprzedni właściciel coś wymieniał w zawieszeniu, ale dotychczas nie w nim nie stuka.
Komfort
5,0
Widoczność
W wersji kombi widoczność we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra. Duży plus za ogrzewane lusterka zewnętrzne. Jednak minusem wersji kombi - tak jak zresztą i innych marek - jest błyskawicznie brudząca się tylna szyba podczas jazdy w deszczowych warunkach - po prostu do tego trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Dzięki regulacji położenia fotela i kierownicy można zlaleźć naprawdę wygodną pozycję. Gadżety umilające życie kierowcy: podłokietnik, komputer, informacje o niskim poziomie płynów, oświetlenia podczas otwartych drzwi, sterowanie radiem z kierownicy, użyteczne schowki na drobiazki w bagażniku można zaliczyć na plus. Wadą jak dla mnie jest umiejscowienie przycisków świateł przeciwmgielnych - jakoś zawsze trudno mi na nie trafić oraz mało funkcjonalne schowki w drzwiach, za płytkie i za wąskie - właściwie niewiele można tam włożyć, Przyciski otwierania szyb są w konsoli środkowej - musiałem sie do tego przyzwyczać
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje, latem chłodzi. Jako że w wersji kombi ogrzewanej/chłodzonej przestrzeni jest więcej to i ogrzewanie tego trwa nieco dłużej. Zimą to tylne szybki są chęsto długo zaparowane.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne fotele zarówno z przodu jak i z tyłu (moim zdaniem z tyłu to nawet wygodniejsze niż z przodu), miejsca jest wystarczająco dużo dla 4 dorosłych osób, dla 5 będzie troszkę przyciasno.
Nawet wysokie osoby (ja mam 186 cm) nie będą narzekać na brak przestrzeni, ani nad głową, ani pod nogami. W potrzebie przewiezienia dużego ładunku tylną kanapę złożymy bardzo szybko, więcej czasu zajmie nam złożenie rolety bagażnika
5,0
Wyciszenie
Wg mnie wyciszenie tego samochodu jest bardzo dobre, nawet przy prędkościch przekraczających 150 km/h szum powietrza i praca silnika nie będzie przeszkadzać w rozmowie. Zdecydowanie bardziej będzie przeszkadzać nam stan naszych nawierzchni.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dzięki instalacji LPG koszty paliwa są umiarkowane, przy spokojnej jeździe na trasie spala ok 7,5 litra gazu na 100 km, przy dynamicznej (140-200) - ok 9,5 litra. Średnio w mieście to ok 12 litrów, latem przy włączonej klimie i korkach dochodzi do 15.
Vectra jest dość popularnym samochodem na polskich drogach, tak więc i rynek części zamiennych, zarówno oryginalnych jak i tańszych zamienników jest dość duży, toteż ceny nie powalają z nóg, a i podstawowych napraw podejmie się chyba każdy warsztat samochodowy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Polecam vectrę osobom, które poszukują przestronnego i ekonomicznego samochodu rodzinnego. Za rozsądne pieniądze można nabyć przyzwoicie wyposażony egzemplarz w niezłym stanie technicznych, który przy właściwym użytkowaniu posłużyć może kilka lat. Ilość oferowanych samochodów na rynku wtórnym powoduję iż właściwie każdy może znaleźć dla siebie wersję silnikową i wyposażeniową.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciagu prawie roku wymieniane były części eksploatacyjne: klocki hamulcowe, pasek rozrządu, filtry, olej, pasek wielorowkowy, wycieraczka.
Pozaplanowe wymiany to: łożyska w alternatorze, gumowe zaczepy tłumika, przycisk klimy, naprawa zamka w tylnych drzwiach,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko byłoby bardzo dobrze, gdyby nie potrzeba wymiany uszczelniaczy zaworowych i pierścieni.
Ostatnio zapaliła się lampka silnika - i do wymiany mam czujnik położenia wałka rozrządu - koszt kilkaset zł.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]