Bardzo ładnie pracuje w zakresie 3-5 tys obr.Spokojna jazda i niskie zużycie do 3 tys. Cicha praca.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi lekko chodzą. Bez zacięć. Jak się toczy ok 10-20 km/h na luzie to nie można włączyć jedynki tylko 2. ople jakąś blokade mają czy coś. Trochę denerwujące. 5 ma dłuugi skok. Za to 4.
3,0
Układ jezdny
Z samochodów jakimi jeździłem wcześniej, to praca zawieszenia /reakcja na kierownice, przewidywalność, dynamika/ wzorowa była w civicu. Komfort resorowania wzorowy był dla mnie w merc 190. vectra jest chyba po środku. Z przewagą do jazdy na wprost :-).Trochę słabe wspomaganie. Dobre zawieszenie na polskie dziurawe drogi. Tanie części elementów zawieszenia.
Komfort
5,0
Widoczność
ludzie piszą ze małe lusterka boczne ale nie zwracam na to uwagi/może kwestia przyzwyczejenia?/
Jak na kombi można doskonale wyczuć wymiary. Szczególnie podczas cofania.
3,0
Ergonomia
bardzo denerwuje za krótki podłokietnik z przodu.
Kierownica za wielka. ciężko dopasować dobrą pozycję za kierownicą /mam 178 cm wzrostu/. Z tyłu rzadko siedzę. mało przemyślane rozwiązania, jak w \"niemcach\" z lat 95-2000.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chodzi /po wymianie sprężarki i nabiciu za 650zł/wzorowo. Możliwości regulacji nawiewu denerwujące. W japońskich mają wszystkie możliwości przełączania nawiewu, a tu brakuje chyba \"na siebie i na szybe\" oraz wszystko razem \"szyba, nogi, na siebie\"
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Za wzór stawiam merc 190.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
paliwo - bdb. peugeot 406 2,0 lpg palił ok 1-2 litry więcej.
Naprawy - dobrze że tanio
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w tej części to japońce górą.
Dno osiągnął peugeot 406 z 99r.
Drobiazgów nie naprawiam: centralny z pilota nie działa /baterie ok/, skrzypiący fotel kierowcy itp.
Rdza w dziwnych miejscach np pod znaczkiem na klapie.
Nadkola na razie całe.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze w drodze nie stanąłem.
droższe Wymiany:
sprężarka kilimy - koszt j.w
czujnik obrotów wałka rozrządu - ok 350zł
Zaczyna pić olej. duże ilości.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]