Zawieszenie
: Takiego komfortu się nie spodziewałęm.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: czujnik położenia wałka rozrządu
Silnik
: EGR - komentaż wyżej
Karoseria
: rdza, dość szybko sie pojawia na zle naprawionych elemntach, uwaga na progi!
3,0
Całokształt
Dobre auto na nasze "drogi", ładnie się prezentuje, jeste jednak zbyt kosztowne w utrzymaniu. Można taniej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik (jeśli o niego dbasz) pracuje równo, cicho i chetnie wkręca się na wysokie obroty. Auto przyjemnie przyspiesza już od 2000 obr/min.
3,0
Skrzynia biegów
W moim aucie skrzynia była mocno zużyta - bardzo duże luzy i problemy z włączaniem biegów 1 i 3.
4,0
Układ jezdny
To nie jest auto stworzone do dynamicznej jazdy po ostrych zakrętach (zwłaszcza na seryjnym zawieszeniu). Resorowanie jest bardzo komfortowe, świetnie się spisuje zwłaszcza na długich trasach.
Komfort
3,0
Widoczność
Jestem wysoki (ponad 190cm) wiec do przodu przeciętnie (przy maksymalnie opuszczonym fotelu), na boki i do tyłu bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Szybko można się w tym aucie odnalezc, niczego nie trzeba szukać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest przeciętnie wydajna (trzeba mocniej odkręcać nawiewy), usunięcie zaparowania z szyb trochę trwa, zwłaszcza w zimie.
Częste kłopoty z wentylatorem od klimatyzacji - nierówna praca, powodowanie denerwujących drgań. Grzanie w aucie działa zdecydowanie słabiej niż chłodzenie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu komfortowo, z tyłu też dobrze.
4,0
Wyciszenie
Silnik 2.0 16V jest świetnie wyciszony (tak do 4000 obr/min). Bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10 litrów na 100km, to norma. W miescie może być nieco wiecej w trasie nieco mniej - nie zauważyłem dużych różnic. Auto często wymagało jakichś napraw, a z uwagi na to, że było zawsze "robione" w ASO - stąd wyższe ceny. Do "druciarzy" już nie chciałem jezdzić z autem bo często oszukują, zwłaszcza na częściach do takich aut.
2,0
Stosunek jakość/cena
Handlarze zdecydowanie za dużo sobie wołają za Ople Vectry.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi potrafię zrobić sobie sam, jest więc troche dłubania przy aucie - głównie elektryka.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy z czujnikiem położenia wałka rozrządu (trzeba wymienić na taki od siemensa, co nie zawsze jest takie łatwe - koszt to kilka stów).
Problemy z zaworem EGR - silnik się "dławi", słabo przyspiesza.
Porblemy z silnikiem krokowym - auto gaśnie na biegu jałowym - tu często pomaga czyszczenie, ostateczność to wymiana (kilka stów)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW
[l/100km]