Inne
: Osiągi silnika ale może to spalany olej go doszczelniał.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: zawór EGR
Silnik
: zużycie oleju
Zawieszenie
: korozja wszystkiego
2,0
Całokształt
Kiedyś miałem Vectrę B ze starym silnikiem 1.8 16V, model przed liftingiem z małym przebiegiem. To było inne auto. Przez 20.000km padł tylko silnik krokowy. Ten egzemplarz to był horror. Bez internetu, dostępu do tańszych cześci, pewnych umiejętności i posiadanych narzędzi drugą Vectrę zostawiłbym u mechaników.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik 1.8 XE1 - plus za osiągi.Od 140.000 zaczął palić olej - przy 180.000 palił litr/100km. Zaczął pukać popychacz. Przebieg przy zakupie był udokumentowany. Padł zawór EGR i cewka zapłonowa. Przepustnica czyszczona kilkanaście razy.
3,0
Skrzynia biegów
Po wymianie sprzęgła pracowała OK. Biegi wchodziły lekko i precyzyjnie.
3,0
Układ jezdny
Wymienione prawie wszystko w zawieszeniu!!! Przy 150.000 padła pompa ABS. Przed sprzedażą przegniły przewody hamulcowe pod zbiornikiem paliwa. Łożysko w tylnym kole zaczęło się odzywać.
Komfort
4,0
Widoczność
Łatwo wyczuć wielkość samochodu.
3,0
Ergonomia
Ogólnie samochód zaczęła zjadać. 7 lat jeździł nad morzem i to dało mu we znaki. praktycznie na każdym elemencie coś się pojawiło.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie ok. Ale przegniła chłodnica od klimatyzacji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag oprócz skrzeczącego fotela kierowcy.
3,0
Wyciszenie
Bez uwag.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pijakiem nie była.
2,0
Stosunek jakość/cena
Najszczęśliwszym dniem był dzień sprzedaży.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawór EGR, cewka zapłonowa, pompa ABS, pompka sprzęgła,zawieszenie, brudząca się przepustnica, korozja, stacyjka i kostka stacyjki, sprzęgło, lusterko elektryczne.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużycie oleju, korozja przewodów hamulcowych, pojawiające się nieszczelności
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 116KM 85kW
[l/100km]