Auto kupione "na trochę" jednak z każdym przejechanym kilometrem udowadnia że było warto. Na chwilę obecną w oryginalnym lakierze !
Podłoga i progi całe - dzięki konserwacji zrobionej po sprowadzeniu z ddr Mankamenty blacharskie to tylne nadkola i tylne drzwi przy listwach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik po oryginalnym przebiegu 200Tkm jeździł na pierwszej pompie wody a z tego co udało mi się ustalić pasek wymieniany tylko raz. Oczywiście nie jest to demon prędkości ale w ruchu miejskim - Trójmiasto pali poniżej 10 l/100km wyjazd za miasto i nie przekraczanie 120km/h to spalanie 7l - jak na dwudziesto letnie auto nie ma co narzekać
3,0
Skrzynia biegów
Na chwilę obecną wymaga regulacji - tak jest możliwość regulacji objawy to problemy z wrzuceniem jedynki i wstecznego poza tym bardzo trwałe sprzęgło, skrzynia cicho pracuje i umożliwia ekonomiczną jazdę na piątce już od 60 km/h
4,0
Układ jezdny
Części są dostępne w bardzo niskich cenach - np sworzeń 40zł, końcówki od 25 zł. itp. Jedynym elementem generującym koszty są tylne tuleje wahacza tzw pływające. Należy pamiętać o ustawieniu zbieżności po wymianach w zawieszeniu bo szybko zdziera opony. Generalnie zawieszenie trwałe i komfortowe.
Komfort
4,0
Widoczność
Było by doskonale ale lusterka wsteczne ze względu na małe rozmiary utrudnia obserwację.
4,0
Ergonomia
Przy zakupie warto poszukać wersji z fabrycznym radiem i sterowaniem z kierownicy oraz wyposażonej w podłokietnik
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawny system ogrzewania wnętrza jeżeli z nawiewów nie "bucha" gorące powietrze to prawdopodobnie nie domyka się termostat - warto to sprawdzić raz że jest we wnętrzu cieplej a dwa że zapobiega to przegrzaniu silnika.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przesiadłem się z Omegi i Xsary Picasso myślałem że będzie kiepsko ale naprawdę nie jest źle. ilość miejsca wystarczająca (mam dość długie nogi i w astrze poprzedniej generacji za mną nie szło normalnie usiąść) problematyczne jest wpiąć 3 fotelików - mała szerokość.
3,0
Wyciszenie
Słabsze wyciszenie przestrzeni bagażowej powoduje hałas słyszalny przy dłuższej jeździe autostradowej. W moim przypadku zakup mat wygłuszających za około 120 zł. załatwił sprawę a także znacząco poprawił akustykę - wygłuszone zostały tez drzwi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mojej ocenie wersja 1,6 8v jest najtańszym samochodem w utrzymaniu na rynku - ceny zamienników są bardzo niskie - a jeżeli coś nowe kosztuje więcej niż 50 zł to jest dostęp do tanich części używanych - praktycznie na każdym szrocie są co najmniej dwie viki z których można sobie coś wybrać :-)
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto w cenie roweru trekingowego dojeżdża wszędzie na głowę nie kapie. Jakość wykonania wnętrza zawstydza auta młodsze o połowę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się "pierdoły" - przekaźnik pompy, przełącznik szyb, rączka drzwi, pompka spryskiwacza itp koszt naprawy to najczęściej 10 zł i wizyta na szrocie oraz pół godziny pracy "pod blokiem"
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie - kilkanaście tyś km poduszka pod silnikiem no i konieczność zajrzenia do skrzyni - nie jest źle.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW
[l/100km]