Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra B Hatchback

Saszun, 17 lat temu
Silnik 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Vectra B Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dobre materiały użyte do wykończenia wnętrza. Spotkałem się z opinią że w środku zastosowano kiepskie plastyki, skrzypią itp. -absolutnie się z tym nie zgadzam!!! Uważam że to jest wielki atut Vectry, nic nie skrzypi a twardych plastików jest niewiele. Spora awaryjność drobnych podzespołów głównie we wnętrzu auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lekko zaczyna wchodzić korozja na krawędziach drzwi itp
Inne : Mnóstwo drobnych awarii we wnętrzu samochodu np. wyświetlacz radia/zegar, centralny zamek...
4,0
Całokształt
Linia nadwozia bardzo nowoczesna jak na swoje lata. Silnik ok, dość niezawodny i całkiem zrywny. Wnętrze bardzo ładne, przytulne i wykonane z dobrej jakości materiałów lecz niestety co chwilę się tam coś psuje. Pojemny bagażnik (dość łatwo można wyjąć całkowicie siedziska tylnego fotela i pojemność jeszcze trochę się zwiększy). Istotny wpływ na pojemność ma fakt że tył samochodu nie jest zbyt obły tak jak we współczesnych kombi. Gdyby nie usterki wnętrza był bym zachwycony tym autem i spokojnie dał bym 5 punktów. Jeśli miał bym kupić jeszcze raz Vectre (cały czas mi się on podoba) to na pewno nowszą i dokładnie bym sprawdził sprawność wszystkich elementów we wnętrzu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,6 16V OK, moc też całkiem całkiem jak jedzie się samemu, przy załadowanym aucie zdecydowanie za słaby. Trochę słychać zawory w szczególności gdy jest mało oleju (na miarce min). Niestety przy 170tys przebiegu (przebieg autentyczny, w Polsce to rzadkość) bierze 1 litr oleju na 10tys km.
4,0
Skrzynia biegów
Dość dobra, choć zdarza się że nie chce wejść jedynka czy wsteczny. Wolę skrzynie z krótszym skokiem lecz ta nie jest jakaś bardzo głęboka.
4,0
Układ jezdny
Czasem źle się jeździ po koleinach, jak bym tracił panowanie nad autem. Trochę się obawiam że przy większym przebiegu będzie sporo do wymiany w zawieszeniu.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu OK, boczne lusterka ładne lecz widoczność fatalna!!!, do tyłu przeciętnie.
5,0
Ergonomia
To wszystko kwestia przyzwyczajenia i gustu. Mi odpowiada nie mam zastrzeżeń.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przód dość dobrze lecz z tyłu trochę gorzej, szyby parują. Gdy uszkodził mi się przełącznik wentylacji z zewnątrz/obieg wewnętrzny to wszystkie szyby ostro parowały. Często spotykałem się z opinią że w oplach bardzo mocno parują szyby, w moim nie było wcale tak źle. Może Ci co tak narzekają mają zepsuty ten sam przełącznik i nawet o tym nie wiedzą gdyż trudno to rozpoznać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK
4,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej. Plusem jest seryjne radio które podgłaśnia się w raz ze wzrostem prędkości. Wydaje mi się że wyciszenie jes odpowiednie dla tej klasy auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dokładnie nie potrafię powiedzieć ale na trasie ze sporym obciążeniem (kombi), klimą i sporym bagażem na dachu i dość ostrą jazdą wyszło mi ponad 9litrów. Średnie spalanie w okolicach 8,2
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że ceny używanych aut są bardzo przyzwoite, jest tańszy niż niższej klasy astry. Nie traci sporo na wartości. Ja swój kupiłem w komisie za 14,5tys zł i mam nadzieje że po 1,5 roku sprzedam go również w komisie za 13tys zł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo drobnych usterek. Dość często nie odbija kierunkowskazu przy prostowaniu kierownicy. Szyba kierowcy fatalnie się podnosi i wygląda na to że pasażera też sie niedługo tak będzie otwierała. Czasem nie świeci kontrolka kierunkowskazów. Stopniowo coraz bardziej przestaje świecić wyświetlacz radia/godziny/temperatury. Uszkodził się uchwyt mocowania zamkniętej tylnej rolety. Przestał działać centralny zamek w 2 drzwiach (nowy ponad 400zł, używany jakieś 150 lecz trudno dostać). Kiepski ręczny i naciąganie niewiele pomaga. Spada gałka zmiany biegów. Czasem zapala się kontrolka elektryki silnika (gdy jest mało paliwa, może mam jakiś syf w zbiorniku i zatyka on recyrkulator spalin). Strasznie skrzypi fotel kierowcy. Myślę że powinienem dać 2,5. Prawdopodobnie auta nowsze/z mniejszym przebiegiem mają mniej usterek
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik przez cały mój okres użytkowania spisywał się dość dobrze nie miałem problemów po za wymianą recyrkulatora spalin (ponad 500zł). Objawami tej awarii było świecenie się kontrolki niesprawności układu elektrycznego silnika, utrata mocy i skaczące obroty. Komputer serwisowy wyświetlał dość ogólny kod błędu. Wymieniałem w nim też wszystkie amortyzatory, tylne sprężyny ale to raczej serwis eksploatacyjny. Wymieniałem też niemal całe hamulce tylne (tłoczki itp, wszystko się rozsypało), koszt naprawy ponad 600zł. Opel ma dziwną konstrukcję tylnego hamulca- bębnowo tarczowy. Wydaje mi się że zaczęły mi klekotać zawory, może to coś innego. Przejechałem tym autem niewele ponad 30tys (teraz ma 170tys) i obawiam się trochę że przy większym przebiegu zawieszenie na naszych drogach będzie musiało być systematycznie naprawiane.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra B Hatchback 1.6 16V ECOTEC 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
8,2
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra B Hatchback