za 4000 zł jezdze samochodem całkiem szybkim niezawodnym nierzucającym sie w oczy,naprawde duzym napchałem do niej tyle ze az sam sie zdziwiłem,dlatego nie rozumiem ludzi ktozy kupują sedany jest to tak niepraktyczne ze...szkoda mi pisac.mimo ze pali wg.niektórych osob ogromne ilosci paliwa (fabia 1.4 w miescie polyka 8-9)to wiem ze jest to woz bardzo dynamiczny i niezawodny,i najwazniejsze BIODEGRADALNY tzn sam sie utylizuje:)
Wrażenia
5,0
Silnik
uwazam ze to jeden z lepszych silnikow jakie kto kolwiel kiedys wyposcil do sprzedazy.nawazniejsza zaleta niekolizyjnosc,ma tylko to co powinien miec-8 zaworow,wtrysk,jedna sonde,przeplywomierz kilka czujniczkow i po co wiecej.115km w zupelnosci wystarczy do tej masy,a170Nm odpycha go rewelacyjnie.ma kilka wad z racji wieku troszke łyka olej,gdzieniegdzie troche pocieknie,ale to sa szczegoły.niedawno załozyłem gaz,z kolega (gazownikiem) sprobowalismy wrzucic sekwencje,ale pomimo dwoch roznych instalacji cos nie dardzo chcial jechac,załozylismy ´srubke´ i smiga jak młody.
4,0
Skrzynia biegów
.Biegi niezle ułozone 1-60km/h,2-110 ,3-150 ,4-196 ; 5-niewiem.trzeba by policzyc blad pomiaru licznika ale mi sie podoba.slychac delikatnie wyjaca czworke.po paru latach wszystkie wodziki sworznie i ciegna maja troche luzu,ale wszystko wchodi dobrze choc sporadycznie zamiast jedynki wchodzi trzy.
5,0
Układ jezdny
zawiszenie bardzo tanie w ekspoatacji,chociaz zamienniki tuleji(tylne) wachaczy lepsze te całe gumowe niz z dwoma ramionami.czasami urywaja sie łaczniki stabilizatora ale to groszowa sprawa tylko montaz jest troszke denerwujacy.po16 latach udniotły sie sprezyny tylnie po zaladozaniu czegos ciezszego na tył odczuwa sie ze jest nizej.samochod prowadzi sie bardzo fajnie choc na mokrym przy gwaltownym przyspieszaniu czasami do treciego biegu gubi trakcje i szarpie kierownica.ustawianie zbierznosci moze zdenerwowac ale jezeli robi sie nie na czas to wszystko jest dobrze.podstawa jest zdjac drazki rozebrac na imadle nasmarowar zalozyc do auta i ustawiac troszke trwa ale przynajmniej bez omknietych srub i nerwow.ogolnie tanie dobre i calkiem dobrze jezdzi.
Komfort
3,0
Widoczność
mam hatchbaka i wedlug mnie jest lepsza niz w sedanach ktorych nie lubie.
4,0
Ergonomia
wszystko jest blisko i na miejscu bo przeciez tam jest tylko kilka guzikow na krzyz.ale siedzi sie dobrze chociaz podlokietnik w dzrwiach moglby byc nieco wyzej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
za malo predkosci wentylatora,po latach uzytkowania (wiekszosc opli) ze srodkowego nawiewu leci zimne powietrz,piankiwa wytloczka ´kierownica´powietrza poprostusie rozlatuje.myslalem o zalozeniu klimy ale jestem za duzym leniem,ciezko ja kupic(urzywana),i wole kupic samochod z orginalna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w piatke jest ciasno ,w czworke calkiem niezle,dwie osoby moga sie wmniare cywilizowanie przespac.
3,0
Wyciszenie
nie ma co sie zaglebiac słychac duzo, ale od tego jest radio:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w miesci ok.10l,w trasie 9l zdarzylo mi sie zejs do 6,3l ale to bylo raz.przeglady robie zawsze jak jade autem ,naprawiam sam dlatego jest tanio.przez 1,5 roku czesci kosztowały mnie ok.500zł ogromna kwota:)
5,0
Stosunek jakość/cena
za takie pieniadze warto polecic
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zepsolo sie pokretlo oparcia siedzenia pasazera,przepaliły sie 3 zarówki,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
linka recznego,szczeki recznego,zacisk hamulca tył odrazu wymieniłem z 35 na 39 omegiA