Jak na samochód, który ma konstrukcyjnie (ten model wprowadzono do produkcji w 1988 roku) 15 lat, jest wręcz rewelacyjny. Ten model Opla jest praktycznie nie do "zarżnięcia". Mój egzemplarz ma już 11 lat i w zasadzie jedyne objawy "zmęczenia" wykazuje tylko nadwozie (występują niewielkie skupiska korozji).
Vectra prowadzi się doskonale, dając dużo przyjemności z jazdy i pozwalając na sprawne poruszanie się w warunkach zarówno miejskich, jak i w dłuższej trasie. Rzadkością są samochody potrafiące równie sprawnie przyspieszać jak jej dwulitrowa odmiana.
Wrażenia
5,0
Silnik
Natychmiastowa odpowiedź na wciśnięcie pedału gazu, doskonale wchodzi na obroty, pali tyle co musi 8-)
4,0
Skrzynia biegów
Dosyć dobrze dobrane przełożenia. Dość precyzyjna, pomimo cięgłowego systemu sterowania biegi wchodzą dość gładko i bez użycia dużej siły. Po dłuższej eksploatacji mogą się jednak pojawić pewne problemy przy włączaniu pierwszego i drugiego biegu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze reaguje nawet na wyjątkowo głupie zachowania kierowcy, precyzyjne i dobrze działające wspomaganie.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu niestety, jako że dysponuję wersją sedan, występują problemy. Słaba widoczność do tyłu przy cofaniu. Dużym minusem jest brak tylnej wycieraczki, przy silnym deszczu w wewnętrznym lusterku nie widać kompletnie nic. Do lusterek bocznych także nie należy mieć pełnego zaufania - można się nieźle naciąć - trzeba się zawsze obejrzeć przez ramię, czy coś nie jedzie...
5,0
Ergonomia
Tu - zapewne jak w większości Opli - wszystko jest na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie sposób narzekać. Aha, posiadam wersję z ręczną klimatyzacją...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy o nawet dość znacznych gabarytach miejsce znajdzie się zawsze, a pozycja za kierownicą będzie wygodna. Niestety, przy takim ustawieniu fotela kierowcy, pasażer siedzący za nim z tyłu ma niekoniecznie zbyt wiele miejsca na nogi... No cóż, konstrukcja jest już dosyć wiekowa...
4,0
Wyciszenie
W porównaniu do współczesnych samochodów Vectra A jest pojazdem dość głośnym... Jeżeli jednak ktoś jest jednak przyzwyczajony do wytworów krajowej myśli technicznej, to ten samochód wyda mu się oazą ciszy i spokoju. W każdym razie nawet przy wyższych prędkościach w kabinie można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto to nie jest żywioł tej wersji Vectry. Apetyt na paliwo potrafi być znaczący - dochodzi nawet do 12l/100km... W trasie? Zupełnie inny samochód. Pali bardzo oszczędnie, porusza się gładko i przyjemnie nawet z dużymi prędkościami; autostrady to jest naturalne środowisko tego Opelka. Koszty przeglądów/napraw są olbrzymie, o ile ktoś uparcie chce serwisować samochód w ASO. Serwisowanie w zaprzyjaźnionym warsztacie pozwala je jednak znacząco zredukować; samochód jest jednak dość popularny i części łatwo dostępne. Minusem i to dość poważnym są wysokie koszta ubezpieczenia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Może i powinienem dać więcej, ale PZU nie pozwala ;-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na jedenastoletni (teraz) samochód jest wręcz fenomenalnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Moja praktyka nie notuje praktycznie poważnych usterek. Jedyne co w tym samochodzie przez ostatnie 2 lata zrobiłem z poważniejszych napraw, to wymiana tarczy sprzęgła.