Auto praktycznie niezawodne, w miarę ekonomiczne, całkiem wygodne no i bezpieczne. Jedyne czego mi brakuje w mojej Vectrze to podłokietnika. Chciałem sobie zamontować na własną rękę ale niestety przeszkadzają przyciski do sterowania szybami ktore są umiejscowione na panelu między siedzeniami:-(
Poza tym wszystko OK
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bez zarzutów, odpala za pierwszym razem bez chwili zastanowienia. Bardzo ładnie przyspiesza powyżej 2200obr/min. Na 5 biegu śmiało można jechać 60km/h ale żeby dobrze wyprzedzić przy tej prędkości lepiej zredukować do 3. Natomiast od 95km/h przyspieszenie na 5 jest bardzo dobre.
Do setki wykręciłem nią 14 sek, narazie jechałem tylko 180 ale to nie było jej ostatnie słowo bo miałem pod pedałem jeszcze spory zapas, tylko jakoś tak na A4 wszyscy wolniej jechali i nie szło już szybciej jechać.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie chodzi precyzyjnie, nie ma luzów, tylko jak jest zimna to haczy z 1 na 2 bieg, ale myślę że czas zmienić olej w skrzyni i wszystko będzie ok
4,0
Układ jezdny
Zaczyna lekko stukać przegub, ale jak mam to auto to jeszcze nie wymieniałem ani przegubów ani końcówek. Jedynie amortyzatory z przodu, jak do tej pory pracują bez zarzutów. Na zakrętach auto lekko się wychyla ale jak wspomniałem wcześniej nie jest to auto sportowe więc lepiej przed zakrętem zdjąć nogę z gazu.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki rewelacja, do tyłu w lusterkach widać bardzo dobrze jednak żeby parkować tyłem to trzeba się przyzwyczaić i robić to na wyczucie, bo nie widac zbytnio gdzie się kończy auto. Jednak nigdy o nic nie stuknąłem.
4,0
Ergonomia
Dostęp do przełączników i przycisków jest łatwy, jak na tamte lata to całkiem nieźle
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby bardzo szybko odparowują, ogrzewanie działa skutecznie, równomiernie jest rozprowadzane po całym samochodzie, łącznie z nogami pasażerów z tyłu. Na 5 z plusem zasługują podgrzewane lusterka, które momentalnie robią się suche.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne i trwałe fotele. Jechałem raz nawet z tyłu, a raz nawet spałem i było całkiem przyjemnie.
5,0
Wyciszenie
Całkiem niezłe, nawet przy niewielkim defekcie tłumika nie jest w srodku zbyt głośno. Jedyne co mnie denerwuje to świst przy drzwiach i szyberdachu, ale to tylko przy wiekszych prędkościach. Silnik ma bardzo ładny dzwięk więc dobrze że go trochę słychać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo że nie jest to auto sportowe jednak potrafi być też zrywne i całkiem elastyczne. Przy umiejętnej jeździe na trasie potrafi zejść poniżej 7l/100km gazu a po mieście wystarczy mu 8,5. Jeśli jednak na każdym skrzyżowaniu będziemy ruszać z piskiem opon to wyjdzie jakieś 10,5. Myślę że jak na silnik 1.8 i wagę ponad 1100kg to jest to bardzo dobry wynik
5,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka jakość za niewielkie pieniądze, znacznie tańsze auto od porównywalnego passata, a moim zdaniem wykończenie, wyposażenie i wygląd przewyższają tego konkurenta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd jedynie co się stało z moją Vectrą to to że zgubiłem atrapę chłodnicy, ale udało mi się dokupić w takim samym kolorze za 40 zł, i niewielki defekt tłumika końcowego. Poza tym w tym aucie praktycznie nic się nie psuje, a ma już 12 lat i nakręcone 215 tyś.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 90KM 66kW
[l/100km]