Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra A Sedan

wopalski@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 1.6 i KAT 75KM 55kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 288 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Vectra A Sedan 1.6 i KAT 75KM 55kW 1988-1995 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 75KM żwawy, elastyczny, po sportowemu pracujący, ale ciągnący już od dołu aż do czerwonego pola, no i bardzo ekonomiczny. A najważniejsze - niezawodny! Moja Vectra ma 290tyskm, instalacje gazową i pomiędzy wymianami (co15tyskm) nie wymaga dolewek oleju (Shell Helix 10W40). Niesamowite, nie?
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja! (nadkola tylne, progi, podłużnice, mocowanie tylnej belki, miejscami podłoga)
Układ elektryczny : cewka zapłonowa, centralny zamek
5,0
Całokształt
Moją vectrę mam OD NOWOŚCI więc mogę coś o niej powiedzieć. Auto warte polecenia. Na tamte czasy - udana konstrukcja, bardzo przestronne, ekonomiczne auto. Tanie w utrzymaniu bo przedewszystkim baaardzo niezawodne. Nadzwyczaj zrywne jak na \"zagazowane\" 75 koników - udało mi się wyciągnąć kilka razy 200km/h, gdzie pozostał jeszcze nawet zapas obrótów ze względu na ekstremalnie długą piątkę. Poza tym przyspiesza tak fantastycznie, pozostawiając sportowy dźwięk dla uszu, może tylko trochę zbyt uciążliwy chcąc pojecha szybciej a nie wyścigowo. Prędkość 180 km/h nie należy do rekordów - auto osiąga ją spokojnie na 4-tym biegu, po rozpędzeniu na nieco ponad kilometrowym odcinku. Ja polecam! Chętnie kupiłbym taką nową jeszcze raz, ale trzeba iść do przodu - moja nie ma ani wspomagania, ani ABSu, poza tym wiek i korozja coraz bardziej dają znać o sobie... Pora na nowszą... Vectrę? ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo małej mocy nadzwyczaj zrywny i spokojny silnik o fajnym brzmieniu (troszkę sportowym). Wada to hałaśliwość po pełnym wciśnięciu gazu oraz na wyższych obrotach oraz wibracje silnika pod obciążeniem. Moment max. przy 2600 obr/min, stąd jazda nim to cała frajda. Z drugiej strony nie boi się obrotów i ciągnie ochoczo pod czerwone pole :)
5,0
Skrzynia biegów
Długie przełożenia (3 bieg prawie 140km/h, 4 bieg ponad 180 wyciągnąłem). Piątka - dłuuuga bardzo, nie ma jej nawet za bardzo gddzie wrzucić, na trasie z obciążeniem wymaga rozpędu pod większe wzniesienia. W mieście też długie biegi czasem przeszkadzają. Co do lewarka - nawet całkiem precyzyjna zmiana biegów, czasem problemy z wrzuceniem wstecznego/jedynki - wymaga przyzwyczajenia, szczególnie na zimno chodzi ciężej
4,0
Układ jezdny
Sprężyście i nawet komfortowo. Tył ma pewne niedostatki bo zawieszenie jest z belką. Charakterystyka lekko podsterowna, a po zdjęciu nogi z gazu robi się niebezpiecznie na śliskim i lubi pójść bokiem. Mam auto bez wspomagania i kierownica chodzi trochę ciężko. Dzisiaj takie zawieszenie i prowadzenie to już nie to, odstaje. Ale jak na tamte lata - daję ocenę jak najbardziej dobrą
Komfort
4,0
Widoczność
Jest całkiem całkiem, bez zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Świetnie!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mogę dać oceny dobrej, bo w lecie się bardzo nagrzewa, a w zimie niedogrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świetnie! A ten baganik ... kolos :D
3,0
Wyciszenie
Jak na tamte czasy to nieźle, jedynie ten warkoczący silnik jak już pisałem....
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
re-we-la-cja. Na benzynie auto zrobiło 250tys km. Spalanie trasa 5,5-7 litrów, miasto koło 8-max9. A nie mam lekkiej nogi... :) Srednio - około 7 benzyny i koło 9l gazu. Gaz: trasa 8 litrów, miasto 10. W zimie ponad 11 na krótkich odcinkach
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem - nota \"doskonale\". Za kilka tys. złotych auto jeszcze w miarę eleganckie (mam bordo metalik w sedanie, w oryginale) niezawodne, ekonomiczne, przestronne. Jeśli nawet coś przyjdzie wymienic - kosztuje grosze. Czegóż chciec więcej? Taniocha!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma prawie 300tys km, mam go od nowości i naprawde nie pamietam żeby się coś spieprzyło oprócz np żaróweczek w konsoli, wiecznie nieszczelnych uszczelek pokrywy zaworowej oraz padających, tanich tłumików rodzimej produkcji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Głównym problemem w tym aucie to korozja. Błotniki tył i progi to nie wszystko. Najgorsze - mocowanie sanek przód, podłużnice tył pod sprężynami - zapada się już drugi raz. Auto mam: salonowe, garażowane i bezwypadkowe, więc nie jest to jakiś popowodziowiec. UWAGA NA RDZĘ! Poza korozją - elektryka: zdarzyła się jedna awaria która wyeliminowała auto z ruchu na cacy - przy 140tyskm padła nagle cewka - to ponoć normalka, jak zresztą i moduły zapłonowe, które warto zabierać w dalsze trasy. Poza tzm, ople jak inne auta niemieckie w tych latach miewaja usterki instalacji elektrycznej (centr. zamki itp) Reszta - ponadprzeciętnie trwała!!! Fabryczne sprzęgło i większość zawieszenia, hamulce i amory wymieniono przy 170tys i dzisiaj przy 300tys jezdzi dalej. Silnik w oryginale i mimo zagazowania w zasadzie nie spala oleju.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i KAT 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Vectra A Sedan