Silnik
: Nie spodziewałem się tak dobrej charakterystyki oraz brzmienia.
4,0
Całokształt
Auto powstało w najlepszym okresie w motoryzacji - kiedy produkowane auta były trwałe, oraz mało skomplikowane technicznie, a jednak już dość oszczędne oraz mocne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2,5 czyni z lekkiego Opla istną rakietę, charakterystyka momentu pozwala na wyprzedzanie na każdym biegu, a jego rasowe brzmienie zachęca do wykowynania tego manewru jak najczęściej :). Póki co awarii brak, a spalanie jak w 1.8, Między wymianami oleju co 10.000 muszę dolać 1 litr, ale dość często kręcę silnik pod 5.000 rpm (ten dźwięk...)
4,0
Skrzynia biegów
W moim egzemplarzu poprzedni właściciel wymienił skrzynię automatyczną na manualną, która została zamontowana na dorabianych uchwytach. Skrzynia była nieszczelna, konieczna była wymiana uszczelnień, poza tym pracuje dość ciężko, ale pewnie to wina złej eksploatacji (wywalone przeguby mówią dużo o poprzednim właścicielu)
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze się prowadzi, zawieszenie jest dość twarde, ale dzięki temu auto pewnie trzyma się drogi. Trochę za duży promień skrętu jak na auto tej wielkości (volvo 850 kombi ma o wiele mniejszy).
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność w każdą stronę, jedynie lusterka mogłyby być panoramiczne i troszkę większe. Lusterko wewnętrzne jest panoramiczne.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, obsługa jest intuicyjna, Kierownica mimo braku regulacji jest w pozycji w której nie męczy podczas długiej jazdy ani mnie (185 cm), ani żony (170)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się doczego przyczepić - silnik ciepły - w aucie ciepło, silnik zimny, w aucie zimno. Ogrzewanie daje radę nawet podczas niskich temperatur.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O ile z przodu jest dość przestronnie, to z tyłu obnizona linia dachu zabiera nieco miejsca nad głową. Fotele mają dużo regulacji a bagażnik jest dość obszerny, patrząc na auto z zewnątrz, wydaje się o wiele mniejszy.
4,0
Wyciszenie
Uszczelki nie piszczą, nie gwizdają (nawet te od szyberdachu), plastiki nie trzeszczą, przyciski przyjemnie "kliikają", pomruk silnika słychać pod obciążeniem, przy stałej prędkości praca jest cicha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty do tej pory: OC, olej, paliwo, opony
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód swoją jakością o wiele przewyższa w moim odczuciu swoją wartość rynkową. Mimo, że technologia poszła o kilka epok do przodu, to... wszystko co trzeba w tym aucie jest. Jeśli dba się o jego stan, można bezpiecznie podróżować z dużymi prędkościami, w niczym nie odstaje od naszpikowanych elektroniką, spuchniętych plastikowych tandet w cenie 100 krotnie wyższej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsułem tylną popielniczkę po tym jak mój 3 letni synek przeszedł po niej w butach i wypadła, w pośpiechu chciałem ja wcisnąć na miejsce i ułamałem bolec. Winny: ja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co nie moge za wiele napisać, mam to auto niecały rok. Auto ma 21 lat, zrobiłem nim 13 tys. km. Awarii nie było, jedyne co było robione, to uszczelniona była skrzynia biegów z której wyciekał olej już przed zakupem. Poza tym biorąc kluczyki z haczyka w domu, wiem że odwiesze je w to samo miejsce po szczęśliwym powrocie bez problemów z autem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 170KM 125kW
[l/100km]