Karoseria
: Cała zgnita. Niestety ten typ tak ma... a szczególnie po tak bogatej przeszłości wypadkowej jak moja
Inne
: Ukruszony plastykowy cybant chłodnicy
4,0
Całokształt
Autko już dość wiekowe, więc trzeba liczyć się z usterkami spowodowanymi wiekiem. Jednak jeżeli trafi się niezardzewiały i bezwypadkowy egzemplarz to z czystym sumieniem polecam. Z silnikiem C20NE jest dość tani w eksploatacji, a jednocześnie ma dobre osiągi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik chodzi cicho i miękko. Nie powoduje żadnych wibracji. Powyżej 3 tys. obrotów wydaje miły, rasowy klang (jak na 4 cylindrówkę :P). Elastyczność niezła, choćz czasem człowiekowi mało ;)
3,0
Skrzynia biegów
Już w nowych Oplach skrzynie \"haczą\", a co dopiero w tak wiekowym. Z czasem mechanizm wybierania się wyrobił. Do tego przy silnych mrozach potrafią \"zniknąć\" dwa pierwsze biegi. Dopiero po rozgrzaniu silnika i skrzyni \"powracają\".
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie idealny. Dość twardawy, ale dzięki temu samochód trzyma się drogi. Niestety przez to na krótkich nierównościach strasznie drga. Na szczęście karku nie łamie ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Samochód projektowany był jeszcze w czasach, gdy zwracano na to uwagę. Widać wszystko dookoła. Ideał!
5,0
Ergonomia
Prosta konstrukcja, prosta obsługa. Wszystko jest tam, gdzie być powinno. Do tego sporo schowków i innych półeczek. Krótko mówiąc niemcy przyłożyli się do projektu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wystawiam ocenę dobrą bo nie miałem \"Webasto\". Chodzi mi o to, że jestem zmarźluch i zanim w zimę silnik złapie temperaturkę, to narzekam. Miałem w niej klimę i ta również działała sprawnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają dużo przestrzeni do dyspozycji. Jednak z tyłu jest dość ciasnawo (mam 179cm) i nie czułem się tam komfortowo.
3,0
Wyciszenie
Jak na dzisiejsze standardy jest przeciętnie. Do 120 km/h jest cicho i przyjemnie, jednak później zaczyna się robić nieprzyjemnie głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa to napewno atut. Jak na swoje osiągi paliła śmiesznie mało. Ten silnik to idealny wybór do tego modelu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Vectry A są już bardzo tanie. Większość to szroty nadające się tylko na złom. Jednak można trafić ciekawe egzemplarze z niezłym wyposażeniem i w dobrym stanie. Wystarczy o nią dbać, a odwdzięczy się tysiącami kilometrów bezproblemowej jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pod względem drobiazgów miałem idealną sytuację. Jedyne co mi się sypało to antena. W tym modelu jest teleskopowa. Po każdej zimie musiałem kupować nową bo stara rdzewiała i się łamała.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu też pełem szacun. Co prawda kilka razy klękła ostro, ale nigdy w trasie. Zawsze wytrzymywała do domu :D Najważniejsze usterki to pęknięta chłodnica, przewody od wspomagania kierownicy, przewody paliwowe. Raz także stanął zacisk przedni.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i KAT 115KM 85kW
[l/100km]