Inne
: Dobry silnik, skrzynia biegów przy wersji 2.0 8V (m.in. szybka 5-tka), bezwawaryjny.
5,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę wartośc samochodu i wiek vectra wypada rewelacyjnie. Fakt ze kupiona z niemiec jako 9-letnia w stanie naprawdę idealnym. Jeśli słyszę i czytam ile ludzie wydają na naprawę swoich aut innych marek jestem w szoku, np wymiana skrzyni biegów = tyle co wartośc mojej vectry, wymiana rozrządu i amorków niewiele taniej. Wymiana paska rozrządu możliwa nawet w warunkach polowych, lub \'pod blokiem\' za pomocą 3kluczy i wkrętaka, na koniec napięcie paska jedną ręką!! i dokręcenie rolki. Koszt paska 80zł, czas wymiany max 0,5 godz, czego można chcieć więcej? Skrzynia biegów rewelacja, zestopniowanie dobre, na 5biegu 100km/h i jedyne 2tys obrotów, nie jeden diezel ma wolniejszą 5-tkę. Z dużych napraw poleciała blacha z tylu, wspomnę jeszcze, może komuś się przyda, przy -25 przez częste i krótkie jazdy na gazie zwariował komputer objawy skaczące obroty 1-2-1tys, objaw podobny do awarii silniczka wolnych obrotów, pomoglo przegonienie samochodu na 100km (dla nauczenia się kompa). Reasumując za smieszne pieniadze auto bezawaryjne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Na benzynie jak jeszcze gazu nie widzial, nie bylo powodu do narzekania.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Po wielu latach wymiana jedynie jednego sworznia i tulei met-gum przy wachaczach. Przeguby jak nowe zero stuków.
Komfort
5,0
Widoczność
Plus za widoczna maske.
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie gazu na trasie ok 8l przy silniku 2.0 8V i to bez znaczenia czy prędkość spacerowa czy szybko w granicach rozsądku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW
[l/100km]