Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra A Hatchback

Lukaszenko, 16 lat temu
Silnik 2.0 i 115KM 85kW
Rok produkcji 1989
Przebieg: 232 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Vectra A Hatchback 2.0 i 115KM 85kW 1988-1995 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Uklad Kierowniczy jest bardzo pewny, trudno auto wyprowadzic z rownowagi, caly czas mam pod kontrolo, świetne prowadzenie na prostej i zakretach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Niestety lata leca, wiec auto daje znac o sobie ale jak dla mnie to i tak sprawuje sie znakomicie, rdza powaznie wziela jedynie nadkle z tylu i delikatnie zuza sie na nadkola od wewnatrz lecz to z braku zabezpeczenia tzw. konserwacji i nadkoli plastikowych , w tym tygodniu bede robil zaprawki, Lakier auta blyszczy sie pieknie Bordowy Metalik swietnie wyglada przez co auto wyglada pare lat mlodizej
Silnik : Delikatnie silnik pobiera olej lecz nie dymi zbytni , na jakies 10 tys doleje moze z 1l oleju wiec nie jest chyba zle
Układ elektryczny : padly mi centralny w obu dzwiach po prawej stronie lecz uwazam ze jest to drobiazg i nie przejmuje sie tym
5,0
Całokształt
Kupiłem Vectrę już ponad 2 lata temu z bratem , teraz korzystam z niej tylko ja , Wersja GT jest bardzo ładna , seryjne fotele kubełkowe z przodu firmy Recaro ( gdzieś tak doczytałem ) są doskonale bardzo wygodne a szczególnie na zakrętach dobrze podpierają plecy są wystarczająco długie by wygodnie przejechać i tys. km, auto prowadzi sie bardzo dobrze jedynie może jest dla mnie leciutko zbyt sztywne co można odczuć na bardzo dużych nierównościach, Bardzo duży, przestronny sprzęt ze stajni Opla, Piękny dwu kolorowy welur, ergonomia i estetyka wykonania wnętrza nie starzeje sie , bardzo duży, pakowny i łatwy do zagospodarowania bagażnik, auto jest naprawdę mało awaryjne praktycznie tylko zwykle wymiany tego co sie zużywa podczas eksploatacji,
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdy silnik jest zimny delikatnie jest głośny lecz gdy osiągnie już jakieś 50 stopni jest bardzo cichutki, chodzi równo, bardzo ładnie . Elastyczność w tym aucie to chyba najlepsza rzecz, 65 km/h i można wrzucać 5 bieg na prostej , reszta biegów tez jest dobrze zestopniowana i świetnie współgra z silnikiem, wielki + za elastyczność. Duża moc dała mi sie rozpędzić do 180 km/h więcej się bałem biorąc wąskie koła 185 i niezbyt równo drogę , spokojnie polaciała by jeszcze 2 zł :P ale po ca ja tak zarzynać to nie wiem. Nie jedne nowsze auta są gorzej wykonani\e nie dają takiej przyjemności z jazdy i posiadania , Piękna Linia nadwozia robi Swoje oczywiście chodzi o wersje GT Hatchback ,
4,0
Skrzynia biegów
Tu Opel musi jeszcze trochę popracować, przełożenia są dość długie i wchodzą topornie lecz pewnie i bardzo czułe , zawsze mam pewność ze wrzucam bieg który chce , jedynie wsteczny czasami nie chce wejdź z a pierwszym razem lecz dzieje sie to rzadko
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry , wersja GT , lecz po wymianie na seryjne sprężyny , fajnie sie nim jeździ w każdych warunkach, jedynie delikatnie może szarpie przy ruszaniu z pod świateł kiedy doda sie z byt dużo gazu :D ale nie jest źle, wygodna jazda z prędkością np. 90 km/h
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra w każda stronę , wąskie słupki, jedynie piękne lecz niezbyt praktyczne lusterka boczne maja duże pole martwe co już nie raz nauczyło mnie ze należy spojrzeć sie przez ramie przy wyprzedzaniu bo nagle inne auto pojawia sie na wysokości naszego, Do tylu podczas cofania można bardzo dobrze wyczuć auto co do cm, jest zwrotne jak maluch,
5,0
Ergonomia
Świetna wszystko tam gdzie powinno być , wszytko sterowane jest intuicyjnie, bez zastanawiania, Miękkie plastiki i welurowa tapicerka tworzą przyjemny klimat przebywania w Vectrze, Dużo schowków w tym jeden przed pasażerem zamykany na kluczyk ( Duży Plus i do tego pakowny) schowków chyba naliczyłem kiedyś z 7 :P . Piękne Ergonomiczne kształty Karoserii nawet po latach mogą się podobać , nie tylko MI hehe. Sylwetka z delikatna doza Sportu i Sexapilu tworzą udane połączenie, nie jedna osoba sie pytała który to rok i po odp. widziałem i słyszałem dużo pochlebnych komentarzy na jej temat lecz to i po części moja zasługa zawsze lśni i pachnie, na co zważam dużą uwagę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyber dach robi dobra robotę w lecie, brak klimy daje znać w mieście na skrzyżowaniu, lecz podczas jazdy jest już dobrze, Mam zakamieniona nagrzewnice przez co w zimie nie jest zbytnio cieple jak w innych autach ja do tego przywykłem , po nagrzaniu sie silnika i dłuższej jeździe jest już całkiem ciepło i nie narzekam, da sie znieść , szyby szybko odparowują , zbytnio nie paróją nawet podczas deszczu, nawiew jest cichy
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu , z tylu troszeczkę mniej na nogi i nad głowami pasażerów powyżej 180 ale jest ogólnie dobrze, regulacja wysokości fotela kierowcy to fajna sprawa, przeszkadza mi brak podłokietnika lecz opieram prawa rękę o lewarek zmiany biegów i tez jest dobrze, z tylu podłokietnik jest duży i wygodny, drzwi otwierają sie szeroko i wsiadanie przez to est lepsze, 5 dzwiowe nadwozie jest dobre do zagospodarowania , fotele z tylu są skladane w wymiarze 2/3 i 1/3
4,0
Wyciszenie
Dość dobre , mam lekko sportowy końcowy tłumik mimo to przyjemne buczenie i nie zagłusza ciszy jest bardzo cicho na równej drodze, na nierównościach słychać delikatne trzeszczenie tapicerki z tylnich dzwiach i pulki bagażnika ale golnie jest bardzo dobrze. Seryjne głośniki są dobre nie charczą, zgrzytaj ą, czysto grają potrafią dać z siebie dużo mimo niewielkich wymiarów
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość ekonomiczny silnik mimo 115 km i chyba dużego auta, średnio spala mi około 10 litrów LPG na 100 km, podkreślam ze nie jeżdze zbyt agresywnie , często redukuje biegami , nie jeżdze na zderzaku innego auto , wcześniej hamuje , na trasie potrafi zejść nawet w wynik około 8 litrów LPG co jest bardzo tanim środkiem lokomocji dla całej rodzinki , ja w większości jeżdzę sam. stad może taki wynik , Naprawy są dość rzadkie, nie drogie części spory atut są dostępnę wszędzie od reki , dużo zamienników różnych firm, auto proste w konstrukcji co idzie w parze z tanimi naprawami nawet u siebie w garażu - tak jak ja to robie gdy się da
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak za te pieniądze czyli około 4 tysięcy auto jest świetne , bardzo wysoka kultura i wygoda jazdy dla 4 osób, miejsca duuuuuuuzo, ciekawe auto dla ludzi ze szczupłym portfelem podczas kupna auta, lecz auto te odwdzięcza sie mimo to bardzo ładnie, Dobre Osiągi Małe Spalanie i Wygoda. Polecam Vectrę każdemu komu zależy na fajnym , atrakcyjnym i mało awaryjnym autku
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo odporny na polskie drogi, drobne awarie standardowe dla aut kilkunastoletnich, mimo to jestem bardzo zadowolony praktycznie mało co sie niszczy i uszkadza, przez 2 lata bardzo mało w niego włożyłem i mimo to nic sie w nim nie dzieje poważnego . delikatnie ogniska rdzy sie pojawiły ale dam sobie z nimi Radę
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wsiadać i jechać , mimo swojego wieku jest dla mnie bardzo udanym Opelkiem

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Vectra A Hatchback