Jak na tamte czasy jest dobrze i do tej pory mało który samochód jest w stanie tigrze dorownac osiagami.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na auto o sportowym charakterze chociaz nie jest to auto sportowe przelozenia sa zdecydowanie za dlugie. Czasami dwojka nie wchodzi.
5,0
Układ jezdny
Ja uwazam ze to jest to. Nie wiem co sie ludzia nie podoba. Jest twardo, dobrze sie trzyma w ciasnych zakretach. PRZEPIS NA SILNE EMOCJE: w ostry łuk(ok. 90stopni) wchodzi sie z pedałem w podłodze następnie od razu na wejściu gwałtownie odpuszczamy i od razu wbijamy pedał ponownie i mozemy cieszyc sie piekna nadsterownoscia w aucie z przednim napedem(najlepiej robic to na 2 biegu predkość moze dojśc wtedy do okolo 80 km/h). W przypadku gdy taki zakret pokonamy bez odpuszczenia gazu, ale mocno wciskajac pedal w podloge otrzymamy podsterownosc którą da się kontrolować.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak się wszystko dobrze ustawi dla siebie (fotel,lusterka) i nie zapomni sie o myciu szyb i lusterek to nie powinno być zadnych problemow:)
5,0
Ergonomia
Mnie sie podoba, a to że ludzie mowia ze caly kokpit jest jak w corsie i combo swiadczy o tym ze sie nie znaja. Tigra ma skale predkosciomierza do 7 tys.,a nie do 6 tys. jak corsa. Na liczniku jest 220, a nie 200 km/h, a wskazowki od budzikow sa w kolorze pomaranczowym hehe. Żartuje - ten kokpit moglby byc lepszy przynajmniej wykonany z takich materialow jak u japonczykow z tamtych czasow. Ale za to mamy kierownice obszytą bardzo dobrą gładką skórką. oczywiscie welurowych kubełków też nie zabrakło tyle że mogły by być w ładniejszych kolorach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdyby nie klimatyzacja to nie wyglądało by to zbyt ciekawie ponieważ szyby bardzo parują(tzn. woda się na nich skrapla). A klimatyzacji nie lubię używać bo bardzo muli samochod.Jeszcze jedną zaletą są podgrzewane lusterka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze. Kubełkowe fotele z regulacją spelniaja swoja funkcje. Gorzej jest z tylu(ja tam nie jezdze, ale każde rozwiązanie ma swoje zalety. Latem gdy jezdzi sie na imprezy wozi się ze sobą koleżanki. A nic tak nie cieszy jak widok majteczek(stringow w tych czasach) z pod krotkiej mini szerokosci szalika.Gdy laska siedzi z tyłu można sie odwrocic pogadac i wszystko widac hehe. Mniej bezpieczna opcja to odpowiednie ustawienie lusterka wstecznego w czasie jazdy lub klapki przeciw słonecznej hehe.
5,0
Wyciszenie
Ja uważam że jest ok. Moja tigra jest całkowicie seryjna. Pomruk który tygrysek sobie emituje jest naprawde bardzo mily dla ucha i zaden samochod tak nie mruczy na wysokich obrotach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem ile czesci kosztuja bo jeszcze nic porzadnie się nie zepsulo. Jest to auto z charakterem sportowym wiec musi palic adekwatnie do swojego wygladu w koncu ma 106 kucykow(szetlandzkich hehe). 7-8 litrow na trasie to sprawdzalem, w miescie nie sprawdzalem dokladnie, ale wychodzi ok 10 litrow. Ze wzgledow oszczednosciowych kupilem sobie corse B 1,5td na okres studiow.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tigra z takim wypasem jak moja kiedys kosztowala blisko 70tys.zł. Teraz mozna cos takiego kupic w okolicach 10-15 tys. Mojej chyba nie sprzedam przez sentyment. A jesli bym sprzedawal to nie oddam jej za frajer.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 10 lat nic poważnego sie nie stalo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 106KM 78kW
[l/100km]