Inne
: Przestrzeń w środku - nie tylko ja byłem zdziwiony ile tym autem da się przewieźć.
4,0
Całokształt
Tigra urzekła mnie swoją sylwetką. Minęło już kilkanaście lat od jej debiutu, a ta linia wciąż wygląda świeżo. Do tego to auto potrafi dać sporo frajdy z jazdy. Jest to auto dla indywidualistów, dla których styl jest ważniejszy niż komfort i przestrzeń - choć dla dwóch osób jest to niezwykle praktyczny samochód. To właśnie Tigra ukształtowała mój motoryzacyjny gust - i choćby za to jestem jej bardzo wdzięczny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dzięki niewielkiej masie pojazdu, silnik bardzo fajnie radzi sobie z autem. Już przy 2,5 tys obrotów wyraźnie się ożywia, ale swoje pełne oblicze pokazuje od 3-4 tys. obrotów. Silnik jest wystarczający do tego auta, potrafi dać sporo radości, choć z drugiej strony, mocy nigdy za wiele, i nie narzekałbym, gdyby było trochę więcej tych koników...
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie jest ok, choć czasem zdarzają się problemy z wrzuceniem jedynki i dwójki. Na minus można również zaliczyć brak szóstego biegu.
4,0
Układ jezdny
W mojej Tigrze zawieszenie jest zmienione na sportowe. Największym tego minusem jest - delikatnie mówiąc - niski komfort podróżowania po naszych dziurawych drogach. Za to na lepszej nawierzchni, na krętych drogach, jazda Tigrą to czysta przyjemność.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dosyć dobra, choć zwłaszcza na początku trochę czasu musi minąć, zanim to auto się wyczuje. Widoczność do przodu jest ok (choć nie widać maski i troszkę przeszkadzają nie za wąskie słupki A), na boki znakomita (słupek B jest daleko za fotelem, a słupka C w ogóle nie ma!). Do tyłu też nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Nie ma się za bardzo do czego przyczepić. Wszystko na miejscu, pod ręką, obsługa intuicyjna. Jedynie czego brakuje, to regulacji kierownicy - ciężko znaleźć odpowiednią prawidłową pozycję za kierownicą (zwłaszcza przy moim wzroście). Dosyć wygodne fotele.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa, z chłodzeniem też nie ma większych problemów. Jedynie z utrzymaniem odpowiedniej temperatury mam problem - albo jest za ciepło albo za zimno. Dzięki klimatyzacji nie ma też problemu parujących szyb (jest to spory problem w Tigrach bez klimy).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze jest przytulne. Ktoś kto lubi dużo przestrzeni nie będzie zadowolony. Z przodu mało miejsca na nogi, po bokach, i bardzo mało nad głową. Ja jednak, mimo mojego wzrostu nie narzekam. Z tyłu jest go jeszcze mniej, ale jak na auto typu 2+2 nie jest źle - są auta gdzie jest pod tym względem znacznie gorzej. Na krótkich odcinkach nie ma za bardzo powodów do narzekań.
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach robi się dosyć głośno - słychać szum powietrza i silnik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to auto super oszczędne, ale na te osiągi co oferuje, i epokę z której pochodzi jest całkiem dobrze. Ceny części nie szokują, ale też są tańsze auta w utrzymaniu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się, że za taki design, dosyć bogate wyposażenie oraz osiągi, jest to ciekawa propozycja, ale chociażby ze względu na wiek tego auta, trudno liczyć na bezawaryjną eksploatację.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dosyć dużo się dzieje. Najgorzej było przez pierwszy rok-dwa, zanim wszystko porobiłem po poprzednich właścicielach. W ostatnim roku już było zdecydowanie lepiej. W ciągu 4 lat użytkowania wymieniałem m.in.: przełącznik świateł, czujnik cofania, łożyska w kołach, gumy mocowania tłumika, naprawa zacinającej się stacyjki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też było kilka poważniejszych awarii - większość w ciągu pierwszego roku użytkowania auta przeze mnie:
remont silnika, wymiana nieszczelnego baku, regeneracja alternatora, wymiana chłodnicy klimatyzacji.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 106KM 78kW
[l/100km]