Tigra I to samochód, który z reguły kupują młodzi ludzie. Sama jestem tego dobrym przykładem, gdyż dostałam go na 18'te urodziny. Myślę, że za atrakcyjnością tego auta stoi przede wszystkim jego nietypowy wygląd. Niestety młodzi kierowcy często po zakupie są zdziwieni wysokością składek OC. Ogromną zaletą jest przestrzeń wewnątrz tego auta. Mimo że z zewnątrz wygląda na małą "żabę" w środku można naprawdę zmieścić wiele rzeczy. Osobiście wiozłam nią zmywarkę i betoniarkę jednoczenie dlatego jestem tym zachwycona. Co prawda moje auto ma już 19 lat, jednak nie mam zbytnio na co narzekać, bo wszystko poza drobnymi wyjątkami od czasu do czasu działa w nim jak należy. Co do negatywnych komentarzy na temat "zrywu" tego auta na światłach mam tylko jedną odpowiedź- jak ktoś nie umie ruszać to nie ma opcji by zrobił to dobrze JAKIMKOLWIEK autem. Tigra bowiem zbiera się ładnie i na siódemce jest w stanie wyprzedzić dużo nowsze i potężniejsze auta. Nie chcę jednak by źle mnie zrozumiano, bo nie mówię tutaj oczywiście o jakiś superautach, tylko o takich do silnika 2,5 i dieslach w których znajdują się w miarę rozsądni kierowcy. Co do części, myślałam że będą tańsze jednak nie ma tu tragedii. Szczególnie że moja tigra nie jest zbytnio awaryjna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik niestety musiał przejść odnowę, ponieważ padł zaraz po tym jak go kupiłam, jednak przypuszczam że pewnie samochód nalatał duuużo więcej niż pokazuje licznik. Teraz natomiast działa bez zarzutu. Nie kopci, nie bierze w ogóle oleju, choć przejechałam nim już ponad 40tys od remontu silnika w zaledwie rok, za co jestem z niego dumna bo wcześniej pił jak smok. Pracuje cicho i równo.
5,0
Skrzynia biegów
Działa bez zarzutów. Nie zacina się. Biegi lekko wchodzą.
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
Całkiem dobra ze względu na obszerną tylną szybę.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę nagrzewa się szybko, jednak w lato jest problem z chłodzeniem, bo środek szybko się nagrzewa, jednak i to nie jest aż takim wielkim problemem bo szyberdach dobrze sprawuje się w roli wzmacniacza nawiewu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera jest spora. Myślałam że wyżsi ludzie będą mieli problem do niej wieść ale osoby do 1,90 dają radę :) Z tyłu natomiast nie polecam siadać nikomu bo można łatwo walnąć głową w szybę. O tym że z tyłu mogą siedzieć osoby do 1,65 już nie wspomnę ale miejsca ogółem jest sporo
5,0
Wyciszenie
Niezłe. Ale głupotą byłoby myśleć że ten samochód będzie cichy w środku. Przecież nie o to w nim chodzi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części w miarę tanie. Odnowa silnika z robocizną zamyka się w 1500zł. Reszta to nie kłopot. Spalanie w mieście przeciętne, bo 6,6-7,8l , za to jadąc średnio 120km/h - 5,2 - 5,4l. Ten samochód lubi prędkość.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że jakość tego samochodu jest adekwatna do ceny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z elektryką, szyby raz mają autoopuszczanie i podnoszenie a raz nie to samo klakson, raz działa normalnie a raz buczy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza silnikiem na który znalazłam wytłumaczenie, był jeszcze problem z czujnikiem od niskich obrotów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V ECOTEC 90KM 66kW
[l/100km]