Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Speedster

Joki, 18 lat temu
Silnik 2.2 16V ECOTEC 147KM 108kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 18 tys. km
Opel Speedster 2.2 16V ECOTEC 147KM 108kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
3,62
14% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzenie jest bezkompromisowe i wzorowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Końcówki drązków kierowniczych oraz sama przekładnia kierownicza zuzywają się dosyc szybko.
Zawieszenie : Śruby mocujące piasty do wahaczy wyginaja się. Trzeba je zamienić na 10.9 Uwaga! Nie montować śrub 12.9!
Silnik : Silniki o numerze seryjnym poniżej 11065400 (marzec 2002) mają wadliwy układ smarowania łańcucha rozrządu. Trzeba zastosowac zestaw naprawczy i wymiane rozrządu. Numer silnika na obudowie filtra oleju od strony przegrody ogniowej (trzeba sprawdzać lusterkiem).
5,0
Całokształt
Dla mnie na 5. Jeśli jednak ktoś ceni komfort ponad doznania z jazdy. postawiłby 1. Dodatkowo wsiadanie i wysiadanie szczególnie z założonym dachem to kuriozum. Gimnastyka. Dla kogoś bardzo wysokiego lub mającego problemy z kręgosłupem, lub inne zdrowotne, zajęcie miejsca może okazać się w ogóle niemożliwe. Zainteresowanych zapraszam na forum: http://www.speedyelise.fora.pl/
Wrażenia
3,0
Silnik
Surowe, ale przyjemne i głębokie lekko "bulgoczące" brzmienie. Jednak daleko mu do widlastych szóstek czy ósemek. Elastyczność w opisach nieco przesadzona. Tak naprawdę dopiero od 4krpm. dostaje "kopa".
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia wchodzą ostro, pewnie i precyzyjnie. Gdyby jeszcze skok dźwigni był nieco mniejszy byłby ideał.
5,0
Układ jezdny
Wzór do naśladowania dla samochodów sportowych. Nic dodać nic ująć. Twardy jak deska, precyzyjny jak mikrometr. Dostarcza kierowcy informacji o każdym paprochu na jezdni. Tylko przełożenie przekładni kierowniczej bardziej uliczne niż wyścigowe. Chociaż przy braku wspomagania, byłoby trudno kręcić...
Komfort
3,0
Widoczność
Z widocznością na boki, wstecz jest kiepsko. Trzeba uważać przy zmianie pasa albo na rondzie. Z założonym dachem nie można zatrzymać się zbyt blisko sygnalizatora świetlnego, bo widoczność do góry jest mocno ograniczona a nie da się mocno schylić.
5,0
Ergonomia
Auto jest tak ascetyczne i surowe, że ciężko było coś zbudować źle. Trudno wartościować ergonomię przy trzech pokrętłach i kilku przyciskach. Z natury rzeczy jest doskonale.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli irytują Cię parujące szyby podczas deszczu to nie jest auto dla Ciebie. Wentylacji prawie nie ma. Chyba, że zdejmiemy dach, wówczas jest jej aż za wiele. Poniżej 20st. C. na zewnątrz przeziębienie murowane o ile nie włożysz czapki i szalika ;-) Ogrzewanie ujdzie, chociaż sposób nawiewu na nogi pozostawia wiele do życzenia. Zimą stopy zamarzną. Tylko kto jeździ tym autem zimą?!? W tym aucie wentylacja robi tylko dużo szumu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ciasno, ale tylko na szerokość. Dwie tęższe osoby będą się irytująco ocierać. Poza tym na nogi jest dużo miejsca. Mam 187cm. wzrostu i przysuwam się 10cm. do przodu. Na odsuniętym fotelu też sięgam pedałów, ale na styk. Jeśli ktoś jest wyższy ode mnie i lubi jeździć odsunięty to się nie zmieści.
1,0
Wyciszenie
Wyciszenia brak. Słychać każde ziarnko piasku uderzające o podwozie. Powyżej setki nawet z dachem trzeba do pasażera mówić mocno podniesionym głosem. Radio postanowiłem wymontować, bo i tak da się go słuchać tylko na postoju. Tymczasem ja w tym samochodzie nie siedzę podczas postoju.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe na trasie 6-7l./100km. Przy ostrej jeździe miejskiej do 12l./100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nowy powinien kosztować tyle co mały kompakt. Auto jest proste jak konstrukcja cepa. Trudno o prostszą konstrukcję. Chyba tylko z racji małej ilości produkowanych egzemplarzy i właściwie ręcznej budowy auto kosztuje tyle ile kosztuje. (160tys. kosztowała nówka, bo już nie jest produkowany).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma za bardzo co się psuć. Twarde zawieszenie nie wytrzymuje tylko naszych ulic. Końcówki drążków, tuleje metalowo-gumowe, łączniki stabilizatora itp zużywają się szybciej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Speedster