Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Sintra

Sebasoni, 8 lat temu
Silnik 2.2 i 16V 141KM 104kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Sintra 2.2 i 16V 141KM 104kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Mnóstwo miejsca i nawet wygodnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja progów i niektórych elementów podwozia
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Doskonałe auto dla tych, którzy potrzebują przestrzeni, a nie chcą jeździć bagażówką. Wielozadaniowe i wygodne auto. W wersji z instalacją gazową bardzo oszczędne. Jeżdżę tym autem 3 lata i przejechałem na gazie ponad 60.000km bez żadnych problemów. Trzeba mocno się starać żeby w mieście (aglomeracja górnośląska) przekroczyć 12l gazu na 100km. Wszystkie mankamenty Sintry ( głównie elektryczne) można szybko, łatwo i tanio wyeliminować. Poza tym dostępność części (zamienników) jest bezproblemowa w rewelacyjnych cenach. Szkoda, że nie była dłużej produkowana i coraz mniej zadbanych egzemplarzy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. 2.2 141KM daje sobie radę z tym autem przy umiarkowanym apetycie na paliwo. Silnik pracuje w zbliżonej charakterystyce do diesla, przy 3.000 obr na 5 biegu ponad 140 km/h. Ładnie i równomiernie przyspiesza od 2.000 obr.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma raczej długie przełożenia, więc z z rajdów nici, ale daje komfortową jazdę. Biegi wchodzą łatwo i precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Do zawieszenia i układu jezdnego trzeba się przyzwyczaić. Mimo braku luzów w zawieszeniu i sprawnych amortyzatorów miałem wrażenie, że ja sobie, a auto sobie. Jest zbyt miękkie. na dłuższych nierównościach buja się i przechyla, ale o dziwo nie jest niebezpieczne. Przy dużych prędkościach (ok. 200km/h) ładnie trzyma kierunek i nie myszkuje po drodze.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność z wnętrza świetna dzięki dużym szybom. Tam gdzie są szyby tam się kończy auto, więc mimo swoich rozmiarów można śmiało wjeżdżać w ciasne miejsca. Rewelacyjne lusterka, ogromne! Z zewnątrz wyglądają jak uszy myszki miki, ale są nieocenione przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Pozycja za kierownicą wygodna. Nawet moja małżonka (raczej drobnej budowy) lubi tym autem jeździć bardziej niż swoją Corollą (mam nadzieję, że nie z powodu darmowego paliwa :))
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest raczej słabo. O ile klimatyzacja nawet się wyrabia to ogrzewanie już nie. W zimie na maksa, a i tak jest chłodno i to nie tylko w mojej Sintrze. Ten typ tak już ma :( Wentylator nawiewu na wyższych obrotach skutecznie zagłusza radio.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla wszystkich, nawet dla tych w ostatnim rzędzie. Z ciekawości sprawdziłem i jest dobrze, a do małych nie należę. Po wyjęciu 2-go 3-go rzędu foteli mamy małą ciężarówkę z równą podłogą z ponad 3.000l przestrzeni bagażowej i ponad 700kg ładowności
3,0
Wyciszenie
Słabo. Jest dość głośno. Mimo dobrego stanu, zawieszenie słychać na nierównościach. U mnie dodatkowo po wymianie wydechu na polski (nie polecam) wyraźnie go słychać, więc wyciszenie słabe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne niedrogie i dostępne. Jazda na gazie tania, zresztą na paliwie przy tej wielkości i masie też dałoby się przeżyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu śmieszna w porównaniu do tego co oferuje auto. Jedynie znaleźć egzemplarz w dobrym stanie coraz trudniej. Ja będę jeszcze szukał od "Niemca po 80-tce"
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie działające elektryczne szyby, szwankujący centralny zamek, świecące kontrolki poduszek powietrznych, kapryśne wycieraczki przedniej szyby, słabe światła, nie działające podgrzewanie tylnej szyby i lusterek, elektryczna regulacja lusterek itp. Ale można to wszystko łatwo i szybko i tanio naprawić nawet we własnym zakresie i jest spokój na długo. Wszystko opisane na forum Opla Sintry.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Defekty ABS-u i łożysk McPersonów. Kosztowniejsze naprawy, ale da się przeżyć.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 16V 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Sintra 2.2 i 16V 141KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
6,00 zł
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Sintra