Karoseria
: Korozja progów i niektórych elementów podwozia
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Doskonałe auto dla tych, którzy potrzebują przestrzeni, a nie chcą jeździć bagażówką. Wielozadaniowe i wygodne auto. W wersji z instalacją gazową bardzo oszczędne. Jeżdżę tym autem 3 lata i przejechałem na gazie ponad 60.000km bez żadnych problemów. Trzeba mocno się starać żeby w mieście (aglomeracja górnośląska) przekroczyć 12l gazu na 100km. Wszystkie mankamenty Sintry ( głównie elektryczne) można szybko, łatwo i tanio wyeliminować. Poza tym dostępność części (zamienników) jest bezproblemowa w rewelacyjnych cenach. Szkoda, że nie była dłużej produkowana i coraz mniej zadbanych egzemplarzy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. 2.2 141KM daje sobie radę z tym autem przy umiarkowanym apetycie na paliwo. Silnik pracuje w zbliżonej charakterystyce do diesla, przy 3.000 obr na 5 biegu ponad 140 km/h. Ładnie i równomiernie przyspiesza od 2.000 obr.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma raczej długie przełożenia, więc z z rajdów nici, ale daje komfortową jazdę. Biegi wchodzą łatwo i precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Do zawieszenia i układu jezdnego trzeba się przyzwyczaić. Mimo braku luzów w zawieszeniu i sprawnych amortyzatorów miałem wrażenie, że ja sobie, a auto sobie. Jest zbyt miękkie. na dłuższych nierównościach buja się i przechyla, ale o dziwo nie jest niebezpieczne. Przy dużych prędkościach (ok. 200km/h) ładnie trzyma kierunek i nie myszkuje po drodze.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność z wnętrza świetna dzięki dużym szybom. Tam gdzie są szyby tam się kończy auto, więc mimo swoich rozmiarów można śmiało wjeżdżać w ciasne miejsca. Rewelacyjne lusterka, ogromne! Z zewnątrz wyglądają jak uszy myszki miki, ale są nieocenione przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki. Pozycja za kierownicą wygodna. Nawet moja małżonka (raczej drobnej budowy) lubi tym autem jeździć bardziej niż swoją Corollą (mam nadzieję, że nie z powodu darmowego paliwa :))
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest raczej słabo. O ile klimatyzacja nawet się wyrabia to ogrzewanie już nie. W zimie na maksa, a i tak jest chłodno i to nie tylko w mojej Sintrze. Ten typ tak już ma :( Wentylator nawiewu na wyższych obrotach skutecznie zagłusza radio.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla wszystkich, nawet dla tych w ostatnim rzędzie. Z ciekawości sprawdziłem i jest dobrze, a do małych nie należę. Po wyjęciu 2-go 3-go rzędu foteli mamy małą ciężarówkę z równą podłogą z ponad 3.000l przestrzeni bagażowej i ponad 700kg ładowności
3,0
Wyciszenie
Słabo. Jest dość głośno. Mimo dobrego stanu, zawieszenie słychać na nierównościach. U mnie dodatkowo po wymianie wydechu na polski (nie polecam) wyraźnie go słychać, więc wyciszenie słabe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne niedrogie i dostępne. Jazda na gazie tania, zresztą na paliwie przy tej wielkości i masie też dałoby się przeżyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu śmieszna w porównaniu do tego co oferuje auto. Jedynie znaleźć egzemplarz w dobrym stanie coraz trudniej. Ja będę jeszcze szukał od "Niemca po 80-tce"
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie działające elektryczne szyby, szwankujący centralny zamek, świecące kontrolki poduszek powietrznych, kapryśne wycieraczki przedniej szyby, słabe światła, nie działające podgrzewanie tylnej szyby i lusterek, elektryczna regulacja lusterek itp. Ale można to wszystko łatwo i szybko i tanio naprawić nawet we własnym zakresie i jest spokój na długo. Wszystko opisane na forum Opla Sintry.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Defekty ABS-u i łożysk McPersonów. Kosztowniejsze naprawy, ale da się przeżyć.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 16V 141KM 104kW
[l/100km]