Zawieszenie
: Jest mięciutkie - jak przystało na amerykański samochód (choć pod szyldem wywodzącego się z Niemiec Opla).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Pompa paliwa
Inne
: Średniej jakości spasowanie plastików na konsoli wewnątrz auta
4,0
Całokształt
Rzecz jasna Sintra ma pewne swoje wady, które skutkują drobnymi usterkami, nie spędzają jednak one snu z powiek właścicielowi auta. Nie jest źle - z tego modelu można być zadowolonym.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pomimo sentymentu muszę zachować obiektywizm: silnik potrafi dać się we znaki. Pracuje głośno, może przeszkadzać w spokojnej rozmowie. Wymaga pod tym względem szczególnej opieki. Nie wiem, jak to wygląda w wersji 201-konnej, ale moje 2.2 nie byłoby dobrym przykładem należycie wyciszonego samochodu.
4,0
Skrzynia biegów
Skoki skrzyni są dość krótkie, biegi przełącza się płynnie, co tylko umila jazdę. Nie ma na co narzekać.
4,0
Układ jezdny
Jak usłyszałem jeszcze na długo przed tym, jak zasiadłem za kierownicą Sintry, ten samochód \"trzyma się drogi jak przyklejony\". I a rzeczywistości tak jest, choć w okresie zimowym warto użytkować go nieco mniej widowiskowo (ma tendencję do nadsterowności).
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo że samochód nie jest mały, manewrowanie nim nie sprawia problemów - mamy do dyspozycji sporo szkła, przez które można się wygodnie rozglądać, na przykład podczas parkowania.
5,0
Ergonomia
Chyba nie przesadziłem z tą piątką - samochód jest przecież bardzo praktyczny, nadaje się zarówno na duże zakupy, jak i na rodzinny, weekendowy wyjazd. Pogratulować projektantom.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie działają sprawnie, ale, niestety, głośno, co w połączeniu z konkretnie walczącym motorem daje mieszankę wybuchową. Trudno wtedy o relaks.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy rozsiądzie się wygodnie - tak, jak lubi. Najgorzej mają chyba pasażerowie środkowego rzędu. Ci z dwóch ostatnich foteli mogą podziwiać widoki i cieszyć się dużą ilością wolnego miejsca.
Zarówno pasażer, jak i kierowca podróżują komfortowo.
3,0
Wyciszenie
We wnętrzu Sintry jest głośno. Niekiedy nawet bardzo głośno. Zbyt głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest źle - te 140-kilka KM zapewnia zadowalającą dynamikę i potrafi zadowolić się 10 litrami LPG przy dość ostrej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 5-6 tys. można kupić dopieszczoną Sintrę z 1997-\'98 roku. Jeżeli porównać zalety samochodu z zakładaną sumą, można powiedzieć, że to prawdziwa okazja na tani, rodzinny samochód, który nie doprowadzi nas do histerii.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest źle. Przeszkadza niska jakość plastików i chwilami dająca w kość elektryka (mój egzemplarz męczyła awaria planszy do sterowania wentylacją).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Użytkowana najzwyczajniej w świecie Sintra - czyli bez pieszczot, ale i bez katowania - może mieć kłopot z pompą paliwa. Tym bardziej, gdy wyposażono ją w instalację LPG.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 16V 141KM 104kW
[l/100km]