Silnik
: 144 KM bardzo sprawnie napędza samochód, którego masa własna wynosi niemal 2 tony
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Pompa paliwa
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Pomimo sentymentu (po prostu lubię ten samochód), muszę zachować obiektywizm: Sintra jest dość głośna, a im starsza, tym więcej decybeli wyrzuca spod maski; nieraz przydałyby się stopery w uszach. Jeżeli chodzi o elastyczność - nie jest źle, można a jeździć szybko i ekonomicznie, jednakże mogłoby być lepiej. Przełożenia wydają się stosunkowo krótkie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma krótkie \"skoki\", jej praca nie budzi zastrzeżeń. Zadbana skrzynia biegów w Sintrze, mimo wieku, funkcjonuje nienagannie.
4,0
Układ jezdny
Sintra potrafi trzymać się drogi jak przyklejona. Jednakże nie warto oszczędzać na zimówkach, a zakładać je na kołach obu osi - ten Opel lubi się okręcić na śliskiej nawierzchni, chwilami dość łatwo w nim o nadsterowność. Po własnym wiem, że miewa problemy z systemem ABS, które, podobno, zdarzają się także innym egzemplarzom tego modelu. Przez wzgląd na to właśnie nie należy zapominać o gabarytach auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Sintra jest całkiem spora, dlatego średnio dobrze spisuje się na zatłoczonych parkingach. I to w tej kwestii jedyna jej wada.
5,0
Ergonomia
Co tu dużo mówić - olbrzymi, bardziej amerykański niż europejski samochód, który nie wymięka z byle powodu i przyda się każdemu, kto musi przewozić ciężkie ładunki na dłuższe odległości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ wentylacji nie budzi zastrzeżeń, poza jednym - pracuje dosyć głośno, a to w połączeniu ze zdecydowanie niezbyt cichym silnikiem mieszanka wybuchowa. Trudno o spokojną rozmowę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
(Prze)wygodna olbrzymka: Sintra wielu kierowcom służyła za drugie mieszkanie (to fakt, nie mit!). Duży, komfortowy samochód - pod tym względem nie ma na co narzekać.
2,0
Wyciszenie
Z żalem wystawiam dwóję, ale nie mam wyjścia: ten samochód z pewnością nie jest dobrze wyciszony. Ale taki jego urok. Może naście lat temu było lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja 2.2-litrowa benzynówka potrafi zadowolić się 12 litrami gazu przy naprawdę dynamicznej jeździe - uważam, że to wart pochwały wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Sintry nie są drogie, a potrafią zaskoczyć trwałością, osiągami i praktycznością. Model godny uwagi. Jeżeli komuś nie zależy na cięciu kosztów, może pokusić się o Sintrę z 201-konną jednostką 3-litrową, na przykład z automatyczną skrzynią biegów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mogę oceniać na przykładzie własnej Sintry - zadbany model potrafi długo cieszyć swojego użytkownika własną niezawodnością. Oczywiście - jak to z reguły bywa - nie warto oszczędzać na jakości instalacji LPG. Należy też zwracać uwagę na stan pompy paliwa - w moim egzemplarzu była już co najmniej dwa razy wymieniana. Możliwe jednak, że to wina użytkownika, nie konstrukcji.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim egzemplarzu szwankowały niektóre czujniki, przez miałem na głowie kilka denerwujących problemów, chociażby kłopot z zapaleniem zimnego silnika - po nocy \"łapał\" dopiero za 5-6 razem.
O Sintrę trzeba dbać - to pewne.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 16V 141KM 104kW
[l/100km]