Silniki o tej pojemności w audikach mają większą moc, ale ja sobie chwalę. Nie klekocze jak 4 cylindórwka, jedynie na postoju warkocze trochę jak traktor. Prawie 200 tys. przejechane i nic w silniku nie robione.
4,0
Skrzynia biegów
Nie narzekałem dopóki nie pojeździłem Astrą H. Tam wajcha jest krótka i szybciej się zmienia biegi. Ale generalnie nie chodzi ciężko i nic nie haczy.
4,0
Układ jezdny
Na 16tkach dobrze wybiera nierówności polskich dróg, w mieście szczególnie. Coś tam zaczyna stukać już w przednim zawieszeniu, ale diagnosta nie stwierdził żadnych luzów jeszcze. Wciskam guzik Sport i na łukach autostrad lepiej się jedzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Fotel mam na maksa do góry mimo 190 cm wzrostu, do przodu i boki nic mi nie przeszkadza. Do tyłu trochę słabiej jest, ale to w końcu duży prawdziwy hatchback jest, pomocne czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, czysto i czytelnie. Nawet krytykowane impulsowe kierunkowskazy są dobrym pomysłem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje szybkiego dogrzewania kabiny, ale można domontować przy odrobinie samozaparcia, było w dodatkowych opcjach. Klima sobie radzi bezproblemu, przy upałach trzymam 21-22 stopnie. Mniej nie trzeba, nie to co w Citroen Picasso, tam t tragedia jest.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez komentarza, ogromne przestrzenie. Wszystkie passaty i audiki się chowają. Nawet nowa Insignia. Bagażnik jedynie mniejszy niż w VC, ale o płaskiej podłodze, nie narzekam.
4,0
Wyciszenie
Gdy opony są poząbkowane, żadne wyciszenie nie pomoże. Ogólnie nie narzekam
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części ogólnie dostępne do zwykłej VC, jedynie do silnika i układ wydechowy może być drogi. Zużycie paliwa u mnie porównywalne do 2.0 160 KM w nowszej Insigni. Tu jest V6!
5,0
Stosunek jakość/cena
nowe kosztowało 145 tys w dobrej wersji, teraz można dostać za ok. 30-40 tys.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 CDTI ECOTEC 184KM 135kW
[l/100km]