Karoseria
: Zaskoczył mnie wyglądem i całym układem napędowym bo z silnikiem 3.0V6cDTI jest genialny...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Padła jakaś uszczelka tak że do paliwa się olaj dostawał. W Serwisie mi powiedzieli że to przez tanie paliwa. Teraz tankuje na Shelu i nie ma już problemu.
Zawieszenie
: Za twarde i sztywne na nasze drogi. Na niemieckich autostradach 220km/h i nic można puścić kierownice
4,0
Całokształt
Bardzo fajny samochód o nietypowej stylistyce i nieznany jeszcze dla wielu osób a to w końcu najbardziej prestiżowy samochód opla... Szkoda że skończą jego produkcję w 2008. Dostałby 5 grdyby nie to ciągle zużywające się zawieszenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 2 tony trochę za słaby ale nadrabia elastycznością.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą doskonale szkoda że w tej wersij nie ma 6-biegowej
5,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy - cudo Tylko jedźić, szkoda ze na większość polskich dróg sie nie nadaje
Komfort
3,0
Widoczność
Długie tylne słupki i wysoko linia kupra ogranicza widocznośc do tyłu. Do przodu jest ok.
4,0
Ergonomia
Jak w każdym niemcu - wszystko na swoim miejscy bez zbędnych guziczków i duperelków
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałem lepszej - nagrzewa i chłodzi błyskawicznie, nie szymi, 9 stopni nadmuchu, dwustrefofa automatyczna do tego funkcjia klimatyzacji resztkowej dzięki czemu po wył. klimy dmucha zimnym przez 5 min i nagrzewnica postojowa...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najwięcej miejsca w swojej klasie, 4-osobne fotele i z tyłu komfort większy niż z przodu. Samochód dla pasażerów...
4,0
Wyciszenie
W dieselu czasami dźwięk silnika przytłumi radio ale jechałem benzyną i tam jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
125KM 320Nm i 6,2 l na 100 jak instrukcji !!! Na trasie 5,5 przy 80-120 km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam ze jest wart swojej ceny ale jest za mało różnic pomiędzy Vectrą a cena jest trochę większa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie trzeszczy nic nie odada po trzech latach zacinało się sterowanie szybą pasażera ale się tylko styki przykurzyły i trzeba było przeczyścić i jest OK
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na samochód klasy średniej-wyższej to słaby wynik. Dokładnie jak się skończyła gwarancjia to padły tylne wachacze, drązki i sabilizatory (usprawiedliwiają to tylko nasze drogi), przepustnica.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
[l/100km]