Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Signum

elektro464, 13 lat temu
Silnik 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Signum 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 125 km i przyśpieszenie rzędu niecałych 11 sekund oraz wysoki moment obrotowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pęknięcie wału korbowego
Układ elektryczny : uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy ELOBAU
5,0
Całokształt
Mimo wszystkich usterek wydaje mi się że kupno Opla Signum to bardzo dobry wybór. Samochód mimo wieku wygląda bardzo świeżo i na droższy niż jest w rzeczywistości (mój kosztował 19 000 zł) Fotele nawet bez skóry ładnie wyglądają Ma wystarczająco duży bagażnik który można powiększyć przesuwając tylne fotele. Standardowy system audio powala na kolana wszystkie Chińskie radia i głośniki. Standardowe wyposażenie jest bardzo bogate.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na wolnych jak i wysokich obrotach wykazuje bardzo ładną kulturę, wysoki moment obrotowy i moc fabrycznie 125KM daje wystarczające przyśpieszenie ok 10,8s do setki. W mieście można ruszać z 2 biegu, również w trasie daję dużo frajdy, po redukcji do 4 biegu można bardzo dynamicznie wyprzedzać.
4,0
Skrzynia biegów
Można powiedzieć że standardowa skrzynie biegów 5 biegowa działa wyśmienicie, każdy bieg wchodzi bez zgrzytów, choć przydałby się ten 6 bieg w trasie
5,0
Układ jezdny
Trzymanie sie drogi na zakrętach jak na taki samochód jest więcej niż zadowalające, w zakręty oznaczone 50-tką śmiało można wchodzić nawet 90km/h bez ścinania zakrętów. Jednak zawieszenie mogło by być bardziej miękkie jak na nasze drogi, mimo tego śmiało można dać mu piątkę
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i w wielkich lusterkach bocznych widać idealnie jednak jeżeli cofamy patrząc tylko do tyłu możemy mieć problem przez opadającą tylną szybę pod ostrym kontem, szerokie tylne słupki oraz grube zagłówki
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Obsługa nie jest skomplikowana, wszystkie przyciski pod ręką i dobrze oznaczone.Obsługa komputera bardzo intuicyjna i prosta, wyświetlacz duży i czytelny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodek zimom ciepło. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Ogrzewanie ponad przeciętną, bardzo szybko robi się ciepło w kabinie, fajnie grzeje nogi. Przydaję się też funkcja szybkiego rozmrażania szyby przedniej jednym guzikiem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak i z tyłu bardzo dużo miejsca jak co najmniej w Audi A6. Jedynie pokrzywdzony będzie pasażer na środkowym fotelu -nisko, -twardo po prostu nie wygodnie cztery pozostałe będą zadowolone z jazdy
5,0
Wyciszenie
Mogło by być trochę ciszej i nie chodzi tutaj o silnik tylko szum wiatru przy wysokich prędkościach jak i szum wydobywający się z kół
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kiedyś zszedłem do 4,7l w trasie samochodem z silnikiem 2,2 i wagi prawie 1700 kg razem z pasażerami. Co do napraw to jest dość drogo, mnie póki co naprawy kosztowały jakieś 5500 zł To co w nim zrobiłem: -filtry, oleje, płyny -przepustnica 1650 zł -czyszczenie EGR 80 zł -wymiana silnika 2200 zł +koszty montażu (w starym pękł wał korbowy) -wymiana simeringów wału, uszczelek pod kolektorem ssącym, klawiaturą -wymiana paska alternatora -wymiana pompy wody -harmonijki tłumika -regeneracja rozrusznika -wymiana panelu klimatyzacji -montaż tempomatu Od wymiany jest już wszystko super, silnik zaczął lepiej pracować, wykazuje całkiem inną kulturę pracy Podstawowe przeglądy na akceptowalnym poziomie
5,0
Stosunek jakość/cena
19000 zł za auto 7 letnie takiej klasy i z takim wyposażeniem to chyba nie jest dużo... za te pieniądze można oczywiście kupić audi A6 a starsze o kilka lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic drobnego się nie psuje. Elektronika działa całkiem dobrze
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wspomniałem wyżej w moim egzemplarzu pękł wał korbowy jednak to rzadka usterka, słyszałem również o pękających głowicach, uszkodzeniach dwumasowego koła zamachowego, uszkodzeniach EGR i czujników w przepustnicy ale to raczej odosobnione przypadki

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Signum 2.2 DTI ECOTEC 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Signum