Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Signum

Świccerator, 12 lat temu
Silnik 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 181 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Signum 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Fajny jest widok goniącej, przy dociskaniu gazu, głowy pasażera :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Moduł CIM, na szczęście mam ten tańszy(z tempomatem) za 850zł,
5,0
Całokształt
Elegancka sylwetka, bdb ergonomia, tanie utrzymanie (dużo części z FIATA), niewielki, jak na tą masę i moc apetyt, tworzą z tego auta naprawdę fajny ,aczkolwiek moim zdaniem nie doceniony projekt.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ha. Moja przygoda z tym autem to jeden wielki przypadek. Wcześniej pomykałem Astrą II 1,7 DTI. Autko fajne,wiecznie na diecie ,spalanie średnie 4,0l/100km i po tym oplu powiedziałem dość, zmiana marki. Ku mojemu zaskoczeniu trafił mi się Signum. Nigdy nie brałem go pod uwagę, ale dzisiaj, po 2 latach intensywnego użytkowania mogę powiedzieć, że to auto to najbardziej zajebisty niewypał koncernu Opla! Signum niestety nie zrobił kariery,a moim zdaniem jest duuuuużo ładniejszy i praktyczniejszy od Vectry C. W skrócie : elegancja, prezencja, wygoda za rozsądną cenę utrzymania. jak na diesla, tani w utrzymaniu - części i zamienników od zarąbania - nie musisz się modlić podczas wyprzedzania - cudowny świst turbo
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6-o stopniowa. rewelacja w długie trasy. 6-tka + tempomat = rewelka. Mankamentem jest synchronizator skrzyni biegów, do którego trzeba się przyzwyczaić, tzn. wolniej i precyzyjniej wrzucać biegi. Na początku wkurzało, teraz kompletnie bez znaczenia. Biegi wchodzą gładko.1 i2 bardzo krótka, 3-jka i czołg jedzie z prędkością 120 km/h w kilka sekund.
4,0
Układ jezdny
I tu trochę gorzej. Opel poszedł w komfort, ale zapomniał, iż w Europie są też Polskie drogi. Jeżdżąc po Austrii, Włoszech czy Niemczech auto po prostu sunie jak po szynach. Niestety u Nas jest trochę gorzej. Dziurska i nierówności dają w d*pę Signumowi. Twarde zawieszenie niby odporne, ale kto o zdrowych zmysłach np. montuje PLASTIKOWE kołnierze łożysk amortyzatorów w Polce?! To najsłabszy punkt Signuma, zbyt komfortowe zawieszenie vs polskie warunki drogowe, co skutkuje wizytami w warsztatach średnio raz do roku. Na szczęście zawieszenie fiata więc to nie BMW, czy Merc.
Komfort
5,0
Widoczność
Tyle plusów co i minusów dla tego przeciętnie. Mocno pochylona i nie duża szyba z przodu zmusza do pochylania przed sygnalizacją. Czołowe słupki dają poczucie bezpieczeństwa, szkoda tylko, że nie są przeźroczyste. Widoczność do tyłu, no widać, ale trzeba wyczuć. Na szczęście Signum miał na tyle dobrych projektantów, że pomyśleli o dużych lusterkach bocznych :)
5,0
Ergonomia
Wszytko pod ręką. Wkurza jedynie obsługa nawiewu ( mam climatronic), ale idzie się szybko przywyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi latem, szybko grzeje zimą (Eberspeaher w standardzie, albo Webasto). Pamiętać by co roku wymienić filtry a będzie ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tutaj nie można nic złego powiedzieć. Mam 192 cm wzrostu i z przodu jak zasiąde w fotelu to brakuje tylko jednego,....TV. :) Z tyłu jeszcze lepiej. Ale jeżeli ktoś planuje wozić 5 os. to nie polecam. Signum ma 2 fotele z tyłu i dopóty, dopóki wozisz 4 os to tak. Niestety podstawowym minusem wygody w środku jest zewnętrzna kubatura auta. Prawie 4,6 m zmusza do dłuższego szukania w mieście miejsca parkingowego.
4,0
Wyciszenie
Spokojnie można rozmawiać przy 200 km/h, o ile ma się zamknięte okna ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I to jest chyba najmilsza rzecz w tym samochodzie. 150 KM vs 1600 kg. Śr. spalanie (50% trasa/50% miasto) na kompie 5.4 rzeczywiście niecałe 6l/100 km przy oszczędnej jeździe. Dla ciekawych, przy dynamicznej jeździe auto nie zeżarło więcej niż 7,5l/100 km! Podstawa to dobre paliwo, nie z hipermarektu, olej i filtry max co 15 tysiaków i dbanie o turbo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Signum został stworzony jak auto szofera, czyli generalnie miał zapewniać komfort dłuższej podróży i tak rzeczywiście jest. W wyposażeniu łatwiej podać czego nie ma niż jest a cena jest naprawdę przyzwoita. Generalnie droższy o min. 4000 np. Bawarczyk, jest o połowę uboższy na wyposażeniu. Wystarczy popatrzyć na ogłoszenia,a co do niezawodności to proszę pamiętać, że dzisiaj 90% niezawodnych rzeczy produkują Chiny :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie ok. Zawieszenie ma problemy z polskimi drogami ( drążki kierownicze, łożyska amorków, banany), elektronika czasem zawiedzie, no ale to już w końcu 8 latek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na 8 letniego Opla vs.jego następca Insygnia to mój Signum jest niezawodny :)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Signum 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Signum